Hertz krevde betaling for gammel skade: Mann fikk refundert
4 måneder siden siste oppdatering
2 min lesetid
4 måneder siden siste oppdatering
2 min lesetid
En norsk mann opplevde å bli belastet av bilutleieselskapet Hertz for en skade han hevder var der før han leide bilen. Saken eskalerte da han fikk flere trekk og slet med å få kontakt, men fikk til slutt en løsning etter medieomtale.
Stig Eilert Paulsen leide en bil fra Hertz på flyplassen i Brussel og dokumenterte eksisterende skader med bilder. Ved tilbakelevering fikk han beskjed om at alt var i orden, men kort tid etter mottok han en e-post om at det var funnet skader. Til tross for at Paulsens bilder viste at skaden var der før leieperioden, ble han trukket over 454 euro.
Han forsøkte uten hell å kontakte Hertz i Belgia og Norge. Senere ble han trukket en gang til, totalt over 709 euro.
Etter at VG kontaktet Hertz, fikk Paulsen endelig svar. Hertz beklaget, informerte om at det andre trekket var et depositum, og bekreftet at begge beløpene ville bli refundert.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!