Navs statistikkdirektør Ulf Andersen kritiserer bedrifter for å stille urealistiske krav i jobbannonser, noe som ekskluderer mange potensielle kandidater. Han mener mange stillingsannonser krever nærmest overmenneskelige egenskaper og har et lavt nivå.
LinkedIn-ekspert Fredrik Fornes påpeker at bedrifter ofte gjenbruker gamle annonser og bruker lite tid på utforming. Han mener også at mange annonser er diskriminerende, spesielt mot eldre jobbsøkere.
En anonym hodejeger anbefaler kortere og mer konsise annonser som fokuserer på hva bedriften kan tilby arbeidssøkeren, i stedet for å liste opp selvfølgelige personlige egenskaper.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
NRK
17 dager siden
NRK
5 måneder siden
Nettavisen
3 måneder siden
TV2
11 dager siden
TV2
3 måneder siden
VG
1 måned siden
TV2
1 måned siden
Nettavisen
23 dager siden
Nettavisen
24 dager siden
NRK
3 måneder siden
TV2
1 måned siden
Nettavisen
25 dager siden
Nettavisen
1 måned siden
e24
1 måned siden
NRK