
Dagbladet
TikTok-trend gir salgsboom for honning i butikkene
En populær trend på TikTok har ført til en markant økning i salget av honning og relaterte ingredienser i norske dagligvarebutikker. Fenomenet viser tydelig hvordan sosiale medier kan påvirke forbrukeratferd og skape uventede salgsboomer for spesifikke produkter.
1 måned siden
3 min lesetid
Kort oppsummert
- TikTok-trender som 'hot honey' og 'pisket honning' har ført til betydelig økning i honningsalget hos flere dagligvarekjeder.
En TikTok-trend, spesielt knyttet til 'hot honey' og 'pisket honning', har resultert i en betydelig salgsøkning for honning og relaterte ingredienser i norske dagligvarebutikker. Rema 1000 melder om 17,3 prosent vekst i generelt honningsalg de siste fire ukene, med spesielt høy vekst for agave- og honningtopping (51 prosent) og lynghonning (126 prosent). De ser også økt salg av eplesidereddik og chilikrydder, som brukes i 'hot honey'.
Kiwi rapporterer om en volumvekst på rundt 15 prosent i honningsalget hittil i år. Coop har også merket trenden, med 18 prosent økning i salget av akasiehonning.
Influencer Emilie Voe Nerengs video om pisket honning trekkes frem som en mulig bidragsyter til den siste tidens økning. Artikkelen gir også tips til hvordan man kan fikse krystallisert honning.
Celine Anette Sjøberg
Nora Mile Helgesen
Emilie Voe Nereng
Rema 1000
Kiwi
Coop
TikTok
DinSide