
Guinness-salget øker kraftig i Norge og Europa etter TikTok-trend
Salget av Guinness-øl har økt voldsomt i Norge og Europa, delvis drevet av en trend på sosiale medier. Den store etterspørselen fører nå til at produsenten Ringnes sliter med å levere nok øl til butikker og utesteder.
2 måneder siden siste oppdatering
1 min lesetid
Kort oppsummert
- Salget av Guinness-øl har økt kraftig i Norge og Europa, mye takket være en TikTok-trend.
Sammendrag
Interessen for Guinness-øl har økt kraftig i Norge og resten av Europa, mye på grunn av oppmerksomhet på sosiale medier, inkludert TikTok-utfordringen «splitting the G». Eivind Sundt, salgsdirektør for uteliv i Ringnes, bekrefter en «voldsom vekst», med en økning i utelivssalget på 50 prosent og i dagligvarehandelen på 40 prosent i fjor.
Denne store etterspørselen har ført til at Guinness sliter med å møte behovet fullt ut på kort sikt, noe som kan føre til reduserte eller forsinkede leveranser.
Guinness arbeider med å utvide kapasiteten, blant annet med et nytt bryggeri, for å forbedre leveringsevnen på lengre sikt.
Kontekst
Eivind Sundt
Ringnes
Guinness
TikTok
DinSide
Norge
Europa
Oslo