Nyhetssaker
Dagbladet nyheter: Guinness-salget øker kraftig i Norge og Europa etter TikTok-trend
Artikkel

Guinness-salget øker kraftig i Norge og Europa etter TikTok-trend

Salget av Guinness-øl har økt voldsomt i Norge og Europa, delvis drevet av en trend på sosiale medier. Den store etterspørselen fører nå til at produsenten Ringnes sliter med å levere nok øl til butikker og utesteder.

2 måneder siden siste oppdatering

1 min lesetid

Dagbladet logo

Kort oppsummert

  • Salget av Guinness-øl har økt kraftig i Norge og Europa, mye takket være en TikTok-trend.

Sammendrag

Interessen for Guinness-øl har økt kraftig i Norge og resten av Europa, mye på grunn av oppmerksomhet på sosiale medier, inkludert TikTok-utfordringen «splitting the G». Eivind Sundt, salgsdirektør for uteliv i Ringnes, bekrefter en «voldsom vekst», med en økning i utelivssalget på 50 prosent og i dagligvarehandelen på 40 prosent i fjor.

Denne store etterspørselen har ført til at Guinness sliter med å møte behovet fullt ut på kort sikt, noe som kan føre til reduserte eller forsinkede leveranser.

Guinness arbeider med å utvide kapasiteten, blant annet med et nytt bryggeri, for å forbedre leveringsevnen på lengre sikt.

Kontekst

Eivind Sundt

Ringnes

Guinness

TikTok

DinSide

Norge

Europa

Oslo