Snarkjøp Gruppen inngår Asko-avtale: Forventer økt konkurransekraft
3 dager siden siste oppdatering
2 min lesetid
3 dager siden siste oppdatering
2 min lesetid
Snarkjøp Gruppen har sikret en ny femårskontrakt med Asko, Norgesgruppens grossist, som gir tilgang til dagligvaresegmentet og forventes å styrke deres konkurranseevne. Denne avtalen kan potensielt føre til lavere priser for kundene og adresserer utfordringene mindre aktører møter i et grossistmarked preget av få store aktører.
Snarkjøp Gruppen, som har utvidet til 74 butikker med 12 nye de siste 18 månedene, har signert en femårig avtale med Asko, Norgesgruppens grossist. Gründer Per Eivind Vik uttrykker stor tilfredshet med de forbedrede betingelsene, spesielt tilgangen til Askos dagligvaresegment, som tidligere var begrenset til serveringsmarkedet.
Denne nye avtalen forventes å gjøre Snarkjøp Gruppen betydelig mer konkurransedyktig, med potensial for lavere innkjøpspriser som kan videreføres til kundene. Vik anerkjenner den betydelige markedsmakten til de få grossistene i Norge, men valgte Asko etter forhandlinger med flere aktører, inkludert Reitan-systemet og Coop.
Kjeden, som primært driver mindre nærbutikker i utkantstrøk, oppnådde over 400 millioner kroner i netto omsetning i fjor og sikter mot en halv milliard i år. Bedre innkjøpsbetingelser forventes å tiltrekke flere butikker til kjeden, og Vik håper dette vil redusere behovet for å kjøpe varer som ribbe fra lavpriskjeder som Kiwi for å matche priser.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!