
Märtha og Durek kritiseres for 120 millioner sponsorpakker
6 dager siden siste oppdatering
4 min lesetid
6 dager siden siste oppdatering
4 min lesetid
Prinsesse Märtha Louise og Durek Verretts bryllupsplaner har utløst en sponsorstrid etter avsløringer om tilbud på 120 millioner kroner. Dette har ført til skarp kritikk fra markedsføringseksperter og reiser spørsmål om brudd på avtalen med Kong Harald.
Markedsføringsekspert Trond Blindheim kritiserer prinsesse Märtha Louise (53) og Durek Verrett (50) skarpt etter avsløringen om sponsorpakker verdt 120 millioner kroner tilbudt før deres bryllup i Geiranger i 2024. Manager Carina Scheele Carlsen hevdet presentasjonen ble sendt ut uten parets viten eller innflytelse, og la skylden på Durek Verretts forlover, Jeff Boodie, som senere tok på seg ansvaret. Blindheim avviser parets forklaring og mener de har hatt full regi på prosessen, og at de "skjemmer seg selv ut".
Han påpeker at paret lever av omtale og at brudd på folks forventninger gir oppmerksomhet. Slottet uttalte til VG at parets deltakelse i en Netflix-dokumentar brøt avtalen med Kong Harald (88). Blindheim understreker at prinsessetittelen er Märtha Louises kommersielle verdi, og at avtalen med kongehuset er vanskelig å ettergå da tittelen alltid vil henge ved henne.
Jeff Boodie, som tidligere jobbet for Oprah Winfrey fra 2007 til 2010, sendte ut tilbudene fra sitt selskap ConnectUp Media Agency, med prislapper fra 50. 000 til 1 million dollar. Nettavisens kongehusekspert Tove Taalesen stusser også over parets forklaring og mener en godkjent sponsoravtale ville vært et større brudd enn Netflix-avtalen, men understreker usikkerheten rundt innholdet i avtalen med Kong Harald.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!