
Märtha og Dureks bryllup: Sponsormuligheter for 120 millioner kroner
7 dager siden siste oppdatering
3 min lesetid
7 dager siden siste oppdatering
3 min lesetid
Prinsesse Märtha Louise og Durek Verretts bryllup i Geiranger ble tilbudt amerikanske selskaper som et omfattende sponsorprodukt. Med pakker opptil 11 millioner kroner og en totalverdi på over 120 millioner, reiser dette spørsmål om kommersiell bruk av prinsessetittelen.
En sponsorpresentasjon for prinsesse Märtha Louise og Durek Verretts bryllup i Geiranger i august 2024 ble sendt til toppsjefer i amerikanske selskaper. Tilbudet, med tittelen «A Royal Celebration», ble formidlet av Durek Verretts forlover, Jeff Boodie, via firmaet Connectup Media. Presentasjonen la opp til en hel bryllupshelg som et komplett sponsorprodukt, med priser fra rundt 50. 000 dollar (ca. 550.
000 kroner) til over en million dollar (ca. 11 millioner kroner) per pakke. Den samlede verdien av sponsorpakkene var priset til over 120 millioner norske kroner. Hele helgen, fra «Royal Meet & Greet» i Ålesund til «Royal Brunch» i Geiranger, var spekket med kommersielle muligheter for alt fra transport og velkomstgaver til smykker, dekor og merkevare-lounger. Dokumentet lovet «massiv global eksponering» og «økt merkevareprestisje» gjennom «royal endorsement», og oppfordret gjester til å poste innhold på sosiale medier med sponsormerker.
Reese Witherspoons selskap Hello Sunshine produserte dokumentaren «Rebel Royals» for Netflix, som har 269 millioner abonnenter, og denne hadde premiere 16. september. Sponsormaterialet brukte aktivt prinsessetittelen og kongelig tilknytning som salgsargument, noe som står i kontrast til parets avtale med kongehuset om ikke å bruke tittelen kommersielt. Verken paret, deres manager Carina Scheele Carlsen, Jeff Boodie eller Slottets kommunikasjonssjef Guri O. Varpe har besvart Nettavisens henvendelser.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!