Uautorisert bryllupssponsing stoppet: Brudd på kongehusavtale
5 dager siden siste oppdatering
2 min lesetid
5 dager siden siste oppdatering
2 min lesetid
Sponsorpakker verdt over 120 millioner kroner for Märtha Louise og Durek Verretts bryllup ble sendt ut uten parets godkjenning. Denne uautoriserte aktiviteten, utført av Durek Verretts forlover, utgjør et potensielt brudd på avtalen med kongehuset om kommersiell bruk av prinsessetittelen.
Nettavisen avslørte nylig at sponsorpakker for prinsesse Märtha Louise og Durek Verretts bryllup i Geiranger i 2024 ble distribuert til toppsjefer i amerikanske selskaper. Disse pakkene, som tilbød synlighet på arrangementer som «Royal meet & greet» og «Royal brunch», lovet «massiv global eksponering» og spilte på kongelig tilknytning. Parets manager, Carina Scheele Carlsen, bekrefter at tilbudene ikke var godkjent av brudeparet, som ble klar over situasjonen i midten av juli.
Carlsen understreker at de aldri hadde til hensikt å markedsføre bryllupet som en kongelig begivenhet kommersielt. Sponsingen, som inkluderte alt fra private fly til vannflasker, kunne koste opptil én million dollar per del og hadde en samlet verdi på over 120 millioner norske kroner. Salgspresentasjonene ble sendt ut av Connectup Media, et selskap grunnlagt av Durek Verretts forlover, Jeff Boodie.
Manageren hevder Boodie handlet uten parets viten eller innflytelse, noe som strider mot avtalen med kongehuset om kommersiell bruk av prinsessetittelen. Boodie bekrefter utsendelsen til Nettavisen og antyder at noen med «onde hensikter» delte informasjonen. Paret skal ha stanset prosessen umiddelbart da de oppdaget den.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!