
Frp bruker mest på Meta-annonser før valget
2 måneder siden siste oppdatering
1 min lesetid
2 måneder siden siste oppdatering
1 min lesetid
Norske partier har brukt nesten to millioner kroner på Meta-annonser de siste 90 dagene, hvorav Fremskrittspartiet står for den største andelen. Samtidig nekter de største partiene å oppgi totalt annonsebudsjett for valgkampen.
Norske politiske partier har de siste 90 dagene brukt totalt 1,9 millioner kroner på annonser via Metas plattformer, Facebook og Instagram. Fremskrittspartiet (Frp) har brukt mest med 786. 000 kroner fordelt på 66 annonser.
Arbeiderpartiet (Ap) følger med 428. 000 kroner for 114 annonser, mens Høyre har brukt 221. 000 kroner på 60 annonser.
Klassekampen har hentet disse tallene fra Metas annonsebibliotek. Ingen av de tre største partiene ønsker å opplyse om sitt totale budsjett for sosiale medier i valgkampen. KrF er det eneste partiet som ikke har brukt penger på Meta-annonser de siste 90 dagene, men planlegger å gjøre det senere i valgkampen.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!