
Den norske kirke bruker 22 millioner på PR-hjelp
Den norske kirke planlegger å investere 22 millioner kroner i PR- og mediebyråtjenester over fire år. Målet er å tiltrekke seg flere medlemmer og informere om kirkens tilbud, men pengebruken vekker spørsmål om prioriteringer.
Kort oppsummert
- Den norske kirke planlegger å bruke 22 millioner kroner på PR- og mediebyråtjenester over fire år.
Den norske kirke har satt av 22 millioner kroner til en fireårig PR- og mediebyråkontrakt, med en årlig kostnad på rundt 4-5 millioner kroner. Formålet er å få strategisk rådgivning om annonsering og kjøpe annonseplass på tvers av ulike plattformer for å nå ut til flere.
Kommunikasjonsdirektør Emil Tan Engeset forklarer at byrået skal foreslå kanaler for annonsering, følge med på trender, analysere klikk og gjennomføre annonsekjøp. Kirken ønsker å ønske folk velkommen til å bruke kirken sin, informere om tilbud som drop-in-bryllup, sorggrupper og kor, og mener dette er en riktig bruk av midlene for å nå ut til folk som søker mening og fellesskap.
Midlene skal understøtte arbeidet til de 1100 menighetene og deres 81. 000 frivillige og ansatte.
Emil Tan Engeset
Den norske kirke
Norge