KFC i Spania har lansert en ny versjon av sine pommes frites etter tidligere kritikk. Lanseringen ble markert med en kampanje på X, der kunder kunne hente 2,4 kilo pommes frites ved å vise frem en kupong.
Mange kunder har delt bilder av seg selv med store mengder pommes frites, og noen har til og med brukt kofferter for å frakte dem.
Tilbakemeldingene på de nye pommes fritesene er blandet, og noen kunder foretrekker den gamle versjonen.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
1 måned siden
Rema og Kiwi har lansert en rekke nye produkter for airfryeren, med mål om å bringe amerikansk gatekjøkkenmat inn i norske hjem. Testen viser at Rema utmerker seg med sine friterte løkringer og chili cheese nuggets, som får svært gode tilbakemeldinger. Kiwi sine mozzarella sticks og fritert kylling vurderes også som gode alternativer, mens "Boneless Chicken" får svært dårlig kritikk. Mange av produktene er rimelige og gir en smak av amerikansk diner, men kvaliteten varierer betydelig. Testen gir et innblikk i hvilke produkter som leverer best resultat i airfryeren.
2 måneder siden
Kiwi får kritikk for å marknadsføre spanske agurker som norske i fleire butikkar. Ein matbloggar har avdekt at butikkar brukar norske plakatar og kasser for å selje spanske agurker, noko som har ført til sterke reaksjonar. Norsk Gartnerforbund krev betre merking av importerte varer for å unngå villeiing. Kiwi beklagar feilmerkinga og forklarar at det skuldast utfordringar med leveransar og stor etterspurnad, men understrekar at dei jobbar for å rette opp i problemet. NHH-professor åtvarar mot tap av tillit dersom merkinga ikkje er korrekt.
21 dager siden
Franske Burger King overrasket mange ved å lansere kyllingnuggets med kaviar, til tross for skepsis om en mulig aprilspøk. Kaviaren er av en eksklusiv type, men prisen er relativt overkommelig. Stuntet har generert betydelig oppmerksomhet, og selv om Burger King Norge ikke har umiddelbare planer om å introdusere retten, lar de seg inspirere. Trenden med kaviar på nuggets er ikke ny, med Rihanna som en av de som har bidratt til å popularisere den. McDonald's ser positivt på kundenes eksperimentering med å kombinere kaviar og nuggets på egenhånd, men har ingen planer om å tilby det selv.
4 måneder siden
Coop Extra har annonsert at de vil dele ut personlige verdikuponger til sine 2,5 millioner medlemmer i desember, med en samlet verdi på 80 millioner kroner. Kupongene gir i snitt 20 prosent rabatt på utvalgte varer og kan brukes i alle Coops dagligvarekjeder. Tiltaket kommer i tillegg til andre rabatter og medlemsfordeler. Mens Coop fremhever tilbudet som en måte å gi kundene fordeler på varer de ofte kjøper, kritiserer markedsføringsekspert Karl Fredrik Tangen tiltaket som forvirrende og urettferdig for de mest økonomisk utsatte. Coop avviser kritikken og understreker at kupongene er en del av deres medlemsmodell.
1 måned siden
Coop Mega tilbyr store rabatter på usunne matvarer som godteri og snacks gjennom sitt kronemarked, noe som har fått kritikk fra ernæringsrådgiver Helene Ragnhild Sollie. Hun mener slike tilbud bidrar til økt sukkerinntak og fremmer konsumet av ultraprosessert mat. Sollie etterlyser flere tilbud på frukt, grønnsaker og rene råvarer, og uttrykker bekymring for at billig, usunn mat kan føre til et dårligere kosthold i befolkningen. Coop forsvarer kampanjen ved å fremheve at kronemarkedet har et variert utvalg som appellerer til ulike kundegrupper, inkludert ferskvarer, sjømat og grønnsaker.
3 måneder siden
Rema 1000 endrer navnet på Æ-appen til Rema-appen og gjør store endringer i fordelsprogrammet. Tidligere fikk Æ-medlemmer priskutt direkte i kassen, men nå innføres et system med bonuspoeng i tillegg til personlige priskutt. Kritikere mener Rema hermer etter konkurrenter og at endringene gjør det mer komplisert for kundene. Rema 1000 innfører også bonusoppdrag og kampanjeprodukter, og fjerner den tidligere ti på ti-listen. Rema 1000 mener selv at endringene vil gjøre hverdagen enklere og billigere for kundene, men har ikke svart på spørsmål om hvordan.
1 måned siden
Forbrukerrådet kritiserer Kiwi for sin bonuskampanje, og mener det er forvirrende for kundene å regne ut totalprisen. De mener Kiwi heller burde kutte prisene direkte. Kiwi avviser kritikken og sier kundene er fornøyde med bonusordningen. Ifølge en markedsføringsprofessor gir kundeklubber butikkene fordeler som lojalitet, gratis kommunikasjon og verdifull kundedata. Samtidig kan det være positivt for prisbevisste kunder som er medlem i flere kundeklubber.
1 måned siden
En Meny-butikk solgte Stranda spekeskinke i større pakker til en høyere kilopris enn mindre pakker, stikk motsatt av hva kundene forventer. Blogger Anders Nordstad påpekte at den dyreste pakken var feilaktig merket som et «Fast knallkjøp», noe han kritiserte som villedende. Kommunikasjonssjef i Meny, Nina Hynne, beklager feilen og forklarer at det har skjedd en glipp i prisingen i en enkeltbutikk. Hun lover å rette opp feilen umiddelbart og ser frem til å implementere et nytt prisverktøy som skal forhindre lignende feil i fremtiden.
1 måned siden
En Meny-butikk solgte Stranda spekeskinke i større pakker til en høyere kilopris enn mindre pakker, stikk motsatt av hva kundene forventer. Blogger Anders Nordstad påpekte at den dyreste pakken var feilaktig merket som et «Fast knallkjøp», noe han kritiserte som villedende. Kommunikasjonssjef i Meny, Nina Hynne, beklager feilen og forklarer at det har skjedd en glipp i prisingen i en enkeltbutikk. Hun lover å rette opp feilen umiddelbart og ser frem til å implementere et nytt prisverktøy som skal forhindre lignende feil i fremtiden.
3 måneder siden
Artikkelen omhandler en priskrig på frossenpizza, der flere butikkjeder tilbyr store rabatter. Meny er billigst på Grandiosa, mens Mega har den største rabatten på Dr. Oetker Ristorante. Flere reagerer på at usunn mat er billigere enn sunn, og mener dette går ut over folkehelsen. Matvarekjedene forsvarer priskuttene med at de følger konkurransen, og at de også har tilbud på sunne varer. Kiwi, Rema 1000 og Coop fremhever at de har hatt kampanjer på sunne varer, men kutter også prisene på pizza. Enkelte kunder lar seg friste av de lave prisene på pizza, til tross for nyttårsforsetter om et sunnere kosthold.
4 måneder siden
Flere kunder har klaget på nettbutikken Wildfit.no etter å ha bestilt varer som ikke ble levert. Kundene opplevde manglende kommunikasjon og forsinkede eller kansellerte ordre uten refusjon. Forbrukerrådet kritiserer praksisen med manglende kundeservice og konstante salg. Etter at TV2 Hjelper deg tok kontakt, stengte Wildfit.no nettbutikken og sosiale medier. Daglig leder i Wildfit AS forklarer problemene med leverandør og lagersystem. Selskapet lover å refundere berørte kunder, men flere venter fortsatt på pengene sine.
3 måneder siden
En fersk meningsmåling viser at et klart flertall av norske forbrukere ønsker faste lave priser i dagligvarebutikkene, fremfor hyppige tilbud. Forbruksforsker Karl Fredrik Tangen kritiserer dagligvarekjedenes komplekse rabattordninger, og mener de skaper forvirring og usikkerhet for kundene. Han hevder at kjedene bruker disse ordningene for å vanskeliggjøre prissammenligning, og at det er behov for reguleringer. Dagligvarekjedene Kiwi, Rema 1000 og Coop avviser kritikken og hevder at de har både faste lave priser og gode tilbud. Coop mener de har god innsikt i kundenes preferanser, og at kundene setter pris på rabatter og tilbud.
2 måneder siden
Kiwi får kritikk for å markedsføre grillpølser med slagordet «Gjør hverdagen billigere», selv om prisen har økt betraktelig det siste året. Kunder reagerer på prisøkningen, som er på over 17 prosent siden februar i fjor. Kiwi forklarer prisstigningen med økte innkjøpspriser og viser til fjorårets påskekampanje. Samtidig tilbyr konkurrenter som Obs pølser til en lavere pris. Kiwi hevder å ha den laveste prisen i lavprismarkedet, men både Extra og Rema 1000 har samme pris.
1 måned siden
Den svenske billigkjeden Lager 157 etablerer seg i Lørenskog, noe som har utløst kritikk fra flere hold. Kritikere som influenser Kornelia Minsaas og miljøorganisasjonen Framtiden i våre hender mener kjeden bidrar til en bruk-og-kast-mentalitet og at de billige klærne gir en illusjon av å spare penger. De påpeker også at kvaliteten ofte er dårlig. Lager 157 ble tidligere ilagt et gebyr for brudd på åpenhetsloven, men slapp boten etter en klage. Kjeden selv forsvarer seg med at de tilbyr rimelige klær av god kvalitet, og at kundene er fornøyde. Framtiden i våre hender oppfordrer forbrukere til å unngå fast fashion og heller satse på brukte kvalitetsklær.
3 måneder siden
Meny har en kampanje med hamburgere og tilbehør, men uten hamburgerbrød. Bloggeren 'Gjerrigknarken' kritiserer dette som et prisgrep, da brødene selges separat til en høyere pris. Meny forklarer at brødene ikke er inkludert i tilbudet fordi de ikke oppbevares kjølig, men dette avvises av kritikeren som mener det er en dårlig unnskyldning. Tilbudet gjelder kun for 'Meny mer'-kunder og rabatten gis som Trumf-bonus, noe som krever at kundene selv henter ut bonuspoengene. Det er også et poeng at dette ikke kommer tydelig frem i markedsføringen.