Sofie Scott bestilte en «Vakker hilsen»-bukett fra Euroflorist til sin mor på morsdagen, men ble svært skuffet over kvaliteten. Etter å ha klaget til Euroflorist uten å få et tilfredsstillende svar, kontaktet hun TV 2 hjelper deg.
Euroflorist foretok da en ny vurdering og erkjente at buketten ikke møtte deres kvalitetsstandarder.
Blomsterforhandleren sendte deretter en ny bukett til Scotts mor som kompensasjon.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
1 måned siden
To kunder, Renate og Aslaug, opplevde problemer med sine Euroflorist-bestillinger. Renate mottok en blomsterdekorasjon som ikke соответствовала beskrivelsen og luktet vondt. Aslaug fikk en juledekorasjon med allergener, til tross for at hun hadde bestilt en allergivennlig variant. Begge klaget uten å bli hørt før TV 2 hjelper deg kontaktet Euroflorist. Selskapet beklaget hendelsene og tilbød kompensasjon. Euroflorist vil forbedre bestillingsprosessen for å unngå lignende problemer i fremtiden.
26 dager siden
Elin Eide-Robertsen oppdaget at hennes 81 år gamle mor, Liv Ingerda Eide, ble fakturert av Allente for et bredbåndsabonnement moren ikke hadde bestilt eller brukt. Allente avviste først kravet om tilbakebetaling, men etter at TV 2 hjelper deg kontaktet selskapet, snudde de og tilbakebetalte 23.634,91 kroner. Allente kunne likevel ikke dokumentere at det var inngått en avtale med Eide, og Forbrukerrådet påpeker at selskaper plikter å oppbevare dokumentasjon for avtaleinngåelser, og at levering av tjenester uten gyldig avtale er forbudt.
4 måneder siden
Nora Røssland Wessels (14) Airpods sluttet å fungere, og Elkjøp avviste først reklamasjonen med henvisning til støv i mikrofonen. Dette til tross for at produktet er markedsført som støvbestandig. Forbrukerrådet kritiserte Elkjøps håndtering og påpekte at reklamasjonsretten gjelder uavhengig av garanti. Etter at TV 2 hjelper deg tok kontakt, erkjente Elkjøp feilkommunikasjon og erstattet Airpodsene. Saken illustrerer viktigheten av forbrukerrettigheter og viser at Elkjøp ikke håndterte reklamasjonen korrekt i første omgang.
3 måneder siden
Marianne Hatle opplevde dårlig kundeservice fra SAS etter at hennes koffert ble forsinket og skadet under en reise. Hun fikk først en voucher på 1400 kroner som kompensasjon, men denne var ikke tilstrekkelig for å kjøpe en ny koffert. Hatle opplevde at ingen tok ansvar og ble henvist mellom SAS og deres underleverandør. Forbrukerrådet understreker at flyselskapet har ansvar for skader på innsjekket bagasje. Etter at Nettavisen tok kontakt, endret SAS sin avgjørelse og tilbød Hatle 4500 kroner i erstatning. SAS beklager saksbehandlingen og sier de vil gå gjennom sine rutiner.
2 måneder siden
Sophie Elise Isachsen ble klaget inn til barnevernet i Frogner av flere følgere på sosiale medier. Bekymringsmeldingene baserte seg på innhold hun delte i sosiale medier, og omhandlet hennes evner som mor. Isachsen uttrykte at hun ble redd og usikker av situasjonen. Barnevernet har nå avsluttet saken og konkludert med at det ikke er grunn til bekymring for hennes omsorgsevne. Hun forteller i sin podkast at hun fikk skryt av barnevernet.
2 måneder siden
Ane Albertsen fra Tromsø opplevde betydelige problemer med en leveranse fra Power etter et større innkjøp av hvitevarer og elektronikk. Leveringen ble forsinket, og vaskemaskinen manglet da varene endelig ankom. Albertsen måtte selv sørge for innbæring av tunge varer. Etter gjentatte feil fra Power sin side, valgte hun å kjøpe en ny vaskemaskin fra en annen leverandør. Forbrukerrådet ga sin fulle støtte til Albertsen i saken. Power har beklaget situasjonen, refundert hennes utlegg og tilbudt kompensasjon for ulempene.
2 måneder siden
En mor skulle bestille flybillett til sin datter via SAS sin kundeservice. På grunn av språkproblemer og feilstaving fra en kunderådgiver på Kypros, ble datterens navn stavet «Alla» istedenfor «Ella». Dette førte til at billetten ikke ble gyldig, og moren måtte kjøpe en ny billett for at datteren skulle komme seg på flyet dagen etter. SAS beklager hendelsen og opplyser at de jobber med å oppdatere systemene sine slik at kundene selv kan velge språk for å unngå slike misforståelser i fremtiden. Kunden har fått refundert pengene for den opprinnelige billetten.
11 dager siden
Maryana Fjodorova bestilte bunad fra Bunadspesialisten i Førde, men opplevde flere problemer, inkludert nedleggelse av butikken uten varsel og vanskelig kommunikasjon. Da bunaden endelig kom, var det flere feil og forsinkelser. Fjodorova føler seg lurt og skuffet over hele prosessen. Bunadspesialisten beklager situasjonen, men hevder de har hatt en god dialog med Fjodorova og er overrasket over kritikken. Etter at saken ble omtalt i media, mottok Fjodorova bunaden sin.
4 måneder siden
Flere kunder har klaget på nettbutikken Wildfit.no etter å ha bestilt varer som ikke ble levert. Kundene opplevde manglende kommunikasjon og forsinkede eller kansellerte ordre uten refusjon. Forbrukerrådet kritiserer praksisen med manglende kundeservice og konstante salg. Etter at TV2 Hjelper deg tok kontakt, stengte Wildfit.no nettbutikken og sosiale medier. Daglig leder i Wildfit AS forklarer problemene med leverandør og lagersystem. Selskapet lover å refundere berørte kunder, men flere venter fortsatt på pengene sine.
2 måneder siden
To venninner kjøpte senger fra Trademax, men opplevde dårlig søvn og ryggsmerter. Etter flere klager og involvering fra TV 2 hjelper deg, ble problemene ikke løst. Forbrukerrådet anbefalte full refusjon, og Trademax snudde og tilbød venninnene pengene tilbake. Selskapet beklaget lang behandlingstid og erkjente at flere kunder har hatt lignende problemer med sengene. Venninnene er lettet over å få pengene tilbake etter en lang og frustrerende prosess, og Trademax lover å forbedre sine rutiner for å unngå lignende situasjoner i fremtiden.
2 måneder siden
En familie fra Finnmark opplevde problemer med SAS' kundeservice da de skulle endre en billett for datteren. Navnet ble feilregistrert som "Alla" istedenfor "Ella", noe som førte til at datteren ikke fikk reise. Moren måtte bruke mye tid og energi på å ordne opp i situasjonen, og endte opp med å måtte finne alternative reiseløsninger via barnets mormor. SAS beklager feilen, har refundert utgiftene og sier de jobber med å forbedre kundeservicen, blant annet ved å bytte leverandør.
4 måneder siden
Jannike Thomassen opplevde at en julegave hun hadde bestilt, ikke ble levert som avtalt. Pakken dukket senere opp i en Ikea-pose i fellesarealet i en annen blokk i samme borettslag. Det viste seg at Helthjem, transportselskapet, hadde plassert flere pakker der. Andre beboere hadde også observert denne praksisen. Thomassen kontaktet Helthjem, og selskapet beklaget og forklarte at dette er en vanlig rutine i høysesong. De lovet imidlertid å endre praksisen for dette borettslaget. Mange andre kunder har også rapportert om problemer med Helthjem, og deler sine erfaringer i en Facebook-gruppe for misfornøyde kunder.
3 måneder siden
Sara og Børge Larsson opplevde store problemer etter å ha bestilt et nytt kjøkken fra Elkjøp. Leveransen var mangelfull med feil farge på deler av kjøkkenet og manglende varer. Monteringen utført av Montera var også dårlig, med feil størrelse på skap, limsøl og sprekker i benkeplaten. Til tross for gjentatte henvendelser til Elkjøp og Montera, har ikke feilene blitt rettet opp, og paret har ventet i over ett år på å få kjøkkenet ferdigstilt. Forbrukerrådet mener Elkjøp og Montera burde ha tatt grep tidligere, og paret har rett til å få kjøkkenet ferdigstilt og eventuelt kjøpe inn manglende deler selv. Elkjøp og Montera beklager situasjonen og har avtalt befaring for å rette opp feilene.
1 måned siden
Rebecca Lindland (30) fra Kristiansand oppdaget skjeggkre i en ny seng hun hadde kjøpt fra Fagmøbler. Etter først å ha blitt tilbudt kun å bytte madrass, kontaktet hun TV2 Hjelper Deg, og fikk til slutt refundert hele beløpet. Hendelsen førte til at hun måtte isolere soverommet og sove på kjøkkenet. Fagmøbler beklager hendelsen og hevder det er første gang de opplever dette, mens produsenten Jensen Beds har startet interne undersøkelser for å finne kilden til skjeggkreene.
2 måneder siden
Marianne Hatle opplevde bagasjetrøbbel etter en utenlandstur med SAS, der hennes koffert ble skadet. Hun reagerer sterkt på flyselskapets kundebehandling, med lang ventetid og vanskeligheter med å få hjelp. SAS tilbød først en voucher som ikke dekket kostnaden for en ny koffert, og krevde kvittering for den ødelagte kofferten, noe Hatle ikke hadde. Etter at saken ble omtalt i media, tilbød SAS full refusjon og beklaget samtidig feil i saksbehandlingen. Hatle er likevel kritisk til måten SAS håndterte saken på, og mener de ikke tar vare på kundene sine.