Temu-kunder bekymret for kvalitet og etikk – shopper likevel
En ny undersøkelse viser at de fleste norske Temu-kunder har bekymringer knyttet til shoppingen. Til tross for dette fortsetter mange å handle på plattformen.
En ny undersøkelse viser at de fleste norske Temu-kunder har bekymringer knyttet til shoppingen. Til tross for dette fortsetter mange å handle på plattformen.
Ifølge Prisjakts «Forbrukerkompasset» har nesten alle norske Temu-kunder en form for bekymring knyttet til shoppingen, med hovedpunkter som helseskadelige kjemikalier, lav kvalitet, uetiske arbeidsforhold og miljøpåvirkning. Kun seks prosent oppgir ingen bekymringer. Temu-kunde Therese Henriksen deler erfaringer med varierende kvalitet og lukt på produkter, og kjenner på bekymringer for bærekraft og arbeidsforhold.
Virke anslår at rundt 31. 000 Temu-pakker leveres til norske hjem daglig, noe som gjør Norge til det landet i Norden med mest Temu-shopping.
Prisjakt-sjef Christoffer Reina forklarer at dyrtiden får mange til å prioritere lav pris over samvittighet, noe som bidrar til en bruk-og-kast-kultur. En Kantar-undersøkelse bestilt av Temu viser at 52 prosent av norske kunder er fornøyde, mens 40 prosent er misfornøyde.
Therese Henriksen
Christoffer Reina
Michael Falk
Temu
Prisjakt
Virke
Kantar
E24
Mandal
Norge
Norden
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
5 måneder siden
Nettavisen
1 måned siden
TV2
4 måneder siden
Nettavisen
20 dager siden
VG
1 måned siden
VG
4 måneder siden
NRK
1 måned siden
Dagbladet
1 måned siden
Dagbladet
20 dager siden
Nettavisen
1 måned siden
NRK
1 måned siden
TV2
5 måneder siden
TV2
1 måned siden
NRK
1 måned siden
Dagbladet
23 dager siden
NRK