
Norge topper Temu-handel i Norden: Aggressiv markedsføring
3 måneder siden siste oppdatering
1 min lesetid
3 måneder siden siste oppdatering
1 min lesetid
Den kinesiske handelsplattformen Temu opplever en markant økning i popularitet i Norge, og skiller seg ut som den mest brukte i Norden. Aggressiv markedsføring og mindre konkurranse fra aktører som Amazon antas å være hovedårsakene til denne suksessen.
Den kinesiske handelsplattformen Temu opplever en betydelig vekst i Norge, og skiller seg ut som den mest populære i Norden. Ifølge en netthandelsrapport handler hele 41 prosent av netthandlende nordmenn fra Temu, noe som er nesten dobbelt så mye som i Sverige (23 prosent), og også høyere enn i Danmark (26 prosent) og Finland (25 prosent).
Postnord Norges markedssjef, Astrid Åmellem Brøto, forklarer suksessen med Temus aggressive markedsføring i sosiale medier, lave priser og brede utvalg. Hun peker også på at manglende tilstedeværelse fra konkurrenter som Amazon i Norge trolig har gjort det lettere for Temu å kapre markedsandeler her.
Andelen nordmenn som handler fra Temu har økt med 5 prosentpoeng siden fjorårets rapport.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!