Kvikk Lunsj: Prisen tredoblet etter påske
Prisen på den populære tursjokoladen Kvikk Lunsj har skutt i været etter påske. Dette skaper reaksjoner blant kunder og reiser spørsmål om dagligvarekjedenes prisstrategier.
Kort oppsummert
- Prisen på en 6-pakning Kvikk Lunsj har tredoblet seg hos enkelte kjeder etter påske.
Artikkelen handler om den kraftige prisøkningen på Kvikk Lunsj etter påske. Kunder reagerer på at prisen for en 6-pakning hos enkelte kjeder, som Kiwi, har steget til over 100 kroner, en tredobling fra påsketilbudet. Dagligvareekspert Tor W.
Andreassen ved NHH forklarer at dette trolig er et forsøk på å ta igjen tapte marginer fra påskesalget, hvor Kvikk Lunsj brukes som en lokkevare. Artikkelen viser at prisene varierer stort mellom kjedene; Extra og Europris hadde lavere priser, selv om Extra også økte prisen senere. Rema 1000 justerte prisen opp, men senket den noe igjen.
Kiwi hevder 6-pakningen er et sesongprodukt og at de fortsatt har den til 35 kroner i noen butikker, men TV 2 fant den ikke. Rema 1000 sier prisøkninger skyldes høyere innkjøpspriser, spesielt på sjokolade.
Isabell Karlsen
Tor W. Andreassen
Bjørn Eivind Telle Kraabøl
Markus
Silje Verlo Alisøy
Anders Nordstad
Kristine Aakvaag Arvin
Hege Rognlien
Meny
Freia
Kiwi
Norges Handelshøyskole (NHH)
Extra
Europris
Rema 1000
Bunnpris
Coop
Oslo
Skøyenåsen
Oslo S
Storgata
Bøler
Ryen
Lambertseter