Kvikk Lunsj: Prisen tredoblet etter påske
4 måneder siden siste oppdatering
3 min lesetid
4 måneder siden siste oppdatering
3 min lesetid
Prisen på den populære tursjokoladen Kvikk Lunsj har skutt i været etter påske. Dette skaper reaksjoner blant kunder og reiser spørsmål om dagligvarekjedenes prisstrategier.
Artikkelen handler om den kraftige prisøkningen på Kvikk Lunsj etter påske. Kunder reagerer på at prisen for en 6-pakning hos enkelte kjeder, som Kiwi, har steget til over 100 kroner, en tredobling fra påsketilbudet. Dagligvareekspert Tor W.
Andreassen ved NHH forklarer at dette trolig er et forsøk på å ta igjen tapte marginer fra påskesalget, hvor Kvikk Lunsj brukes som en lokkevare. Artikkelen viser at prisene varierer stort mellom kjedene; Extra og Europris hadde lavere priser, selv om Extra også økte prisen senere. Rema 1000 justerte prisen opp, men senket den noe igjen.
Kiwi hevder 6-pakningen er et sesongprodukt og at de fortsatt har den til 35 kroner i noen butikker, men TV 2 fant den ikke. Rema 1000 sier prisøkninger skyldes høyere innkjøpspriser, spesielt på sjokolade.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!