
SAS-kunde fikk tilgang til andres passinformasjon
1 måned siden siste oppdatering
2 min lesetid
1 måned siden siste oppdatering
2 min lesetid
En SAS-kunde oppdaget sjokkerende nok at hun fikk full tilgang til en annen families reise- og passinformasjon via SAS-appen. Hendelsen, som involverte sensitive personopplysninger, har skapt stor bekymring for både kunden og den berørte familien, som frykter datalekkasje.
Vilde Coward, en SAS-kunde, opplevde en sjokkerende hendelse da hun på Gardermoen fikk varsel om en ukjent reise i SAS-appen. Hun oppdaget at hun hadde full tilgang til tre billetter til New York og London, inkludert muligheten til å endre sete, kansellere, og mest kritisk, se passinformasjonen til alle familiemedlemmene, deriblant et spedbarn.
Coward varslet umiddelbart SAS, som bekreftet at det skyldtes en menneskelig feil. Den svenske familien, som eide billettene, var uvitende om feilen og uttrykte stor frykt for datalekkasje og potensielt misbruk av informasjonen.
Pressesjef Øystein Schmidt i SAS Norge beklager hendelsen og sier selskapet gjennomgår sine rutiner.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!