American Eagle-aksjen stiger kraftig etter sterke tall
20 dager siden siste oppdatering
1 min lesetid
20 dager siden siste oppdatering
1 min lesetid
American Eagle rapporterte salgsinntekter på 1,28 milliarder dollar for mai-juli, som overgikk analytikernes forventninger. Dette, kombinert med suksessfulle markedsføringskampanjer med kjendiser, sendte aksjen opp 23 prosent i etterhandelen.
Klesmerket American Eagle presenterte nylig kvartalsresultater for perioden mai, juni og juli, hvor inntektene nådde 1,28 milliarder dollar. Dette overgikk analytikernes forventninger på 1,23 milliarder dollar, ifølge Bloomberg, og resultatet på 0,45 dollar per aksje slo også prognosene, melder CNBC. Selskapet har også gjeninnført egne forventninger for resten av året, etter å ha trukket dem tilbake tidligere.
Etter tallslippet steg aksjen med 23 prosent i etterhandelen på Wall Street. Toppsjef Jay Schottenstein uttalte at selskapet opplever høyere etterspørsel enn ventet, og at høstsesongen har startet positivt. Han fremhevet at sterkere produkttilbud og vellykkede markedsføringskampanjer med Sydney Sweeney og Travis Kelce har økt kundebevissthet, engasjement og sammenlignbart salg.
Reklamekampanjen med Sweeney, lansert 23. juli, fikk oppmerksomhet og kritikk for slagordet «Sydney Sweeney has great jeans», som kritikere mente spilte på «genes» og fremhevet hvit overlegenhet, mens American Eagle forsvarte det som en referanse til olabukser. Kampanjen med Travis Kelce ble lansert kort tid etter hans forlovelse med Taylor Swift.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!