Forbrukerrådet klager dagligvarekjeder inn for forvirrende tilbud
Forbrukerrådet har sendt en formell klage til Forbrukertilsynet mot Rema, Coop og Meny. De mener kjedens tilbud og bonusordninger er forvirrende for kundene.
3 måneder siden siste oppdatering
5 artikler i saken
Kort oppsummert
- Forbrukerrådet har klaget dagligvarekjedene Rema, Coop og Meny inn for Forbrukertilsynet.
Sammendrag
Forbrukerrådet har levert en formell klage til Forbrukertilsynet mot dagligvarekjedene Rema, Coop og Meny. Klagen omhandler kjedens bruk av tilbud og kampanjer, spesielt fordelstilbud knyttet til kundeklubber, som Forbrukerrådet mener er forvirrende for kundene.
De hevder det er vanskelig å fastslå den opprinnelige førprisen og dermed den faktiske besparelsen, noe som hindrer forbrukere i å ta informerte valg og potensielt bryter prisopplysningsforskriften. En undersøkelse viser at rundt halvparten av kundene finner tilbudene forvirrende.
Rema og Meny har uttalt at de følger gjeldende regler og praksis, og sammen med Coop viser de til at hylleprisen indikerer varens opprinnelige pris, selv om Coop erkjenner utfordringer med variable priser.
Inger Lise Blyverket
Pia Mellbye
Forbrukerrådet
Forbrukertilsynet
Rema
Coop
Meny
Artikler i saken

Forbrukerrådet klager på forvirrende tilbud i matbutikker
3 måneder siden
Forbrukerrådet klager inn dagligvarekjeder for forvirrende tilbud
3 måneder siden
Forbrukerrådet klager dagligvarekjeder inn for forvirrende tilbud
3 måneder siden

Dagligvarekjeder klaget inn for forvirrende tilbud
3 måneder siden

Forbrukerrådet klager inn dagligvarekjeder for forvirrende tilbud til Forbrukertilsynet
3 måneder siden
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!