Nyhetssaker
Nettavisen logo

Nettavisen

Kristiansand-bedrift investerte i TikTok-trend: Utsolgt på én dag

En ny TikTok-trend med nøkkelringfiguren Labubu har spredt seg raskt i Norge, og en bedrift i Kristiansand har opplevd enorm etterspørsel. Daglig leder Kim André Flaten investerte stort i figurene etter en ferie, og salget overgikk alle forventninger.

1 måned siden

3 min lesetid

Kort oppsummert

  • En bedrift i Kristiansand investerte over 200.000 kroner i nøkkelringfiguren Labubu etter en TikTok-trend.

Daglig leder Kim André Flaten ved Chef Kimmis i Kristiansand begynte å selge nøkkelringfiguren Labubu etter å ha sett populariteten i Thailand. Inspirert av en TikTok-trend, delvis popularisert i Norge av influenser Tim Kristian Holter Moen, investerte Flaten over 200. 000 kroner i figurene.

Den første leveransen solgte ut på kun én dag, noe som overrasket Flaten. Kunder som Michelle Myklebostad reiste langt for å sikre seg en figur, selv om de var begrenset til ett kjøp.

Det er bekymring for falske Labubu-figurer på nett, men Flaten understreker at han kjøper direkte fra Kina via pålitelige kanaler. Han har nå opprettet en egen nettbutikk for salget, etter først å ha solgt via takeaway-systemet.

Kim André Flaten

Tim Kristian Holter Moen

Michelle Myklebostad

Chef Kimmis

Kristiansand

Sørlandsparken

Thailand

Bangkok

Norge

E18

Kina