Labubu-leketøy skaper feber: Slåsskamper og smugling preger markedet
3 måneder siden siste oppdatering
2 min lesetid
3 måneder siden siste oppdatering
2 min lesetid
De populære Labubu-leketøyene har utløst en global kjøpefeber som har ført til uvanlige hendelser som slåsskamper og smugling. Produsenten Pop Mart står nå overfor utfordringer med å håndtere den enorme etterspørselen og de negative konsekvensene.
De populære Labubu-leketøyene, skapt av illustratør Kasing Lung, har utløst en global kjøpefeber som har ført til uvanlige hendelser. Kinesiske tollagenter har beslaglagt kofferter fulle av figurene, som var tiltenkt videresalg.
I Storbritannia og USA har det brutt ut slåsskamper mellom fans i og utenfor butikker, noe som har ført til midlertidige butikkstengninger. Selv i Kina, hvor lekene produseres, er det nesten umulig å få tak i Labubus via offisielle kanaler, og sjeldne utgaver selges for tusenvis av kroner på svartebørsen.
Leketøyenes popularitet har skutt i været etter at kjendiser som Rihanna og Dua Lipa har blitt sett med dem. Produsenten Pop Mart rapporterte en global bruttofortjenesteøkning på over 125 prosent i fjor og har lovet et mer rettferdig system for fremtidige utgivelser i juni.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!