Pop Mart venter megahopp i resultat for trendbamser
1 måned siden siste oppdatering
2 min lesetid
1 måned siden siste oppdatering
2 min lesetid
Den kinesiske leketøysprodusenten Pop Mart forventer et betydelig resultathopp på 350 prosent i første halvår, drevet av den globale suksessen til deres fargerike trendbamser. Disse små, lodne figurene har tatt verden med storm, men den elleville etterspørselen har også ført til uventede utfordringer og kontroverser.
Den kinesiske leketøysprodusenten Pop Mart forventer et resultathopp på hele 350 prosent og en inntektsøkning på 200 prosent i første halvår, ifølge en børsmelding. Selskapets fargerike monsterbamser, spesielt Labubu-serien designet av Kasing Lung, har opplevd en eksplosiv popularitet globalt.
Etterspørselen drives av kjendiser og influensere som poserer med bamsene, samt en bevisst strategi med mangelvare og salg av «blindbokser» som kan inneholde sjeldne versjoner. Pop Mart har en markedsverdi på over 43 milliarder dollar, men møter også utfordringer som slåsskamper i britiske butikker og beslagleggelser av tollvesenet i Kina.
Analytikere ser fortsatt stort potensial, spesielt i USA.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!