

Artikkelen argumenterer for at norske barn går for lenge på skolen uten at det gir bedre resultater. Forfatteren viser til at dagens barn har over 1300 flere skoletimer enn tidligere generasjoner, noe som tilsvarer to hele skoleår.
Dette har ført til økt press, skoleleihet og psykiske vansker blant ungdom. Politikernes svar på dårlige skoleresultater har vært å øke timetallet, spesielt i teoretiske fag, men evalueringer viser at dette ikke har hatt ønsket effekt.
Forfatteren mener det er på tide å snu utviklingen, kutte i timetallet og heller investere i kvalitet og lærertetthet. Rødt og kunnskapsministeren har også åpnet for å redusere antall skoleår.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
2 måneder siden
Nettavisen
3 måneder siden
Nettavisen
2 måneder siden
Nettavisen
10 dager siden
NRK
1 måned siden
VG
1 måned siden
Nettavisen
4 måneder siden
NRK
10 dager siden
VG
4 måneder siden
NRK
2 måneder siden
TV2
4 måneder siden
VG
3 måneder siden
NRK
3 måneder siden
VG
1 måned siden
VG
2 måneder siden
Nettavisen