Strawberrys reklame om Kisscam-skandalen skaper debatt
1 måned siden siste oppdatering
3 min lesetid
1 måned siden siste oppdatering
3 min lesetid
Hotellkjeden Strawberry har lansert en reklamekampanje som spiller på den mye omtalte «Kisscam-skandalen» fra en Coldplay-konsert. Kampanjen, som bruker humor for å markedsføre singelrom, har utløst både latter og kritikk på sosiale medier.
Hotellkjeden Strawberry har lansert en reklamekampanje som utnytter den virale «Kisscam-skandalen» fra en Coldplay-konsert i Boston. Kampanjen, som markedsfører singelrom, refererer til toppsjef Andy Byron og HR-sjef Kristin Cabot fra techselskapet Astronomer, som ble filmet i en omfavnelse til tross for at begge angivelig var gift. Hendelsen førte til rykter om utroskap og begge sa opp jobbene sine.
Strawberrys humoristiske tilnærming har skapt stor oppmerksomhet, men også blandede reaksjoner, fra latter til kritikk om dårlig stil og normalisering av utroskap. Markedsdirektør Marianne Orderud forsvarer kampanjen med at den fanger opp aktuelle trender på en relevant og underholdende måte, uten intensjon om å såre noen.
Markedsføringsekspert Trond Blindheim mener reklamen er innenfor, da hendelsen er allment kjent og tragikomisk, og han ser ingen brudd på markedsføringsloven. Flere andre selskaper og spillbransjen har også benyttet seg av den virale hendelsen.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!