Kondomeriet med svakeste resultat noensinne: Tabu og netthandel årsak
1 måned siden siste oppdatering
2 min lesetid
1 måned siden siste oppdatering
2 min lesetid
Kondomeriet AS har levert sitt svakeste årsresultat noensinne, med et underskudd på over 4 millioner kroner i 2024. Selskapet peker på tabu rundt produktene, økt netthandel og utenlandsk konkurranse som hovedårsaker til nedgangen.
Kondomeriet AS rapporterer sitt dårligste årsresultat hittil, med et underskudd på over 4 millioner kroner i 2024. Etter et oppsving under koronapandemien, drevet av økt netthandel for sexleketøy, har selskapet opplevd en gradvis nedgang de siste fire årene.
Daglig leder Patrick Bjerkem i Ski-butikken fremhever at sexleketøy fortsatt er tabubelagt, noe som driver kunder til anonym netthandel. Presseansvarlig Hildur Agustsdottir forklarer nedgangen med byggearbeid ved flaggskipsbutikken og økt konkurranse fra utenlandske nettaktører med andre rammevilkår.
Kondomeriet planlegger å satse på nytt sortiment, egne merkevarer og investeringer i teknologi og markedsføring for å gjeninnta sin posisjon.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!