Nyhetssaker
Reisende klaget på ferie: Får ikke kompensasjon

Reisende klaget på ferie: Får ikke kompensasjon

Dagbladet logo

En nordmann som krevde full refusjon for en mislykket ferie på Tenerife, har fått klagen blankt avvist av både reiseoperatøren Apollo og Pakkereisenemnda. Gjesten mente solsengene var feil og aircondition mangelfull, men dokumentasjon fra Apollo veide tyngst i saken.

Kort oppsummert

  • En norsk turist krevde full refusjon for en ferie på Tenerife, begrunnet med mangelfulle solsenger og aircondition.

En nordmann som hadde booket et toukers opphold på hotellet AF Valle Orotava på Tenerife gjennom reiseoperatøren Apollo, krevde full refusjon etter hjemkomst. Gjesten mente ferien var mislykket på grunn av manglende solsenger, som var erstattet med hvilestoler, og at aircondition på rommet ikke kunne reguleres.

Apollo avviste klagene, og viste til at solsengene var tydelig avbildet på deres nettside. De forklarte også overfor Pakkereisenemnda at aircondition ofte er sentralstyrt og kun i bruk ved behov.

Pakkereisenemnda støttet Apollos syn, og konkluderte med at gjesten var informert om både solsengtype og aircondition-funksjon via Apollos hjemmeside. Dermed blir det ingen kompensasjon til den misfornøyde gjesten.

Apollo

Pakkereisenemnda

Flysmart24

Tenerife