En norsk turist bestilte en pakkereise med Ving Norge til Sandy Beach Hotel & Spa i Larnaca, Kypros, men opplevde en rekke mangler ved det firestjerners hotellet. Klageren kritiserte blant annet slitte og urene rom, støyende aircondition, mugg på badet, en skitten strand, dårlig mat og defekte treningsapparater. Etter å ha takket nei til Vings tilbud om rombytte, krevde turisten hele 35 000 kroner i kompensasjon, eller alternativt full refusjon av reisens pris på 21 324 kroner.
Ving erkjente visse mangler som støy fra aircondition og rengjøring, men viste til hotellets gode gjennomsnittsvurderinger på egne sider og TripAdvisor. Turoperatøren tilbød et skjønnsmessig prisavslag på 6 000 kroner. Reiseklagenemnda fant at det forelå mangler i henhold til pakkereiseloven, spesielt knyttet til rengjøring, slitasje og airconditionstøy.
Nemnda konkluderte likevel med at Vings tilbud på 6 000 kroner var rimelig, og ga ikke medhold i turistens krav om høyere kompensasjon. Dette understreker viktigheten av å dokumentere mangler og forstå grensene for erstatningskrav i pakkereisesaker.