
Mehl kritiserer politikeres TikTok-bruk: Vil ikke følge Erna
1 måned siden siste oppdatering
3 min lesetid
1 måned siden siste oppdatering
3 min lesetid
Emilie Enger Mehl reagerer på partienes nye strategi for å nå unge velgere gjennom sosiale medier, spesielt etter Erna Solbergs DJ-opptreden på Palmesus. Hun ser fordeler med økt rekkevidde, men uttrykker bekymring for at viktige debatter kan bli for enkle og flåsete på plattformer som TikTok.
Emilie Enger Mehl (Sp) reagerer på partienes nye strategi for å kapre unge velgere gjennom sosiale medier, som inkluderer eksempler som Erna Solbergs DJ-opptreden på Palmesus og Jonas Gahr Støres badevideoer. Mehl, som selv er aktiv på sosiale medier, understreker at politikere må finne sin egen stil og ser både fordeler og ulemper med plattformenes økende betydning. Hun anerkjenner at sosiale medier når ut til mange, spesielt unge, men frykter at det kan forenkle og gjøre debatten om viktige samfunnsspørsmål «veldig enkel og flåsete».
Mehl uttaler at hun ikke har «behov for å følge Ernas fotspor» når det gjelder slike opptredener. Kommunikasjonsrådgiver Hans Geelmuyden er sterkt uenig i Mehls kritikk, og hevder at politikere som ikke er på TikTok – en plattform med 1,3 millioner norske brukere over 18 år – ikke gjør jobben sin.
Geelmuyden kaller Mehls kommentarer «surmaget» og «nedlatende», og forsvarer Solbergs Palmesus-opptreden som autentisk. Han understreker at politikk også handler om «brød og sirkus» og at dyktige politikere vet å underholde for å skape håp og glede.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!