
Prinsesse Madeleines hudpleieserie møter kritikk for kommersiell kobling til kongehuset
4 måneder siden siste oppdatering
3 min lesetid
Kort oppsummert
- Prinsesse Madeleines lansering av hudpleieserien «MinLen» har utløst kritikk for å blande kommersiell virksomhet med hennes kongelige rolle.
Sammendrag
Prinsesse Madeleines lansering av hudpleieserien «MinLen» har skapt debatt og kritikk. Kritikere mener det er problematisk at en prinsesse driver kommersiell virksomhet, da dette kan skade kongefamiliens image.
Eksperter påpeker at Madeleines navn gir selskapet et stort løft, men at produktene også vil bli gransket nøye. Hudpleieserien er utviklet sammen med et selskap grunnlagt av Rudolf Steiner, kjent for sin skepsis til vaksiner.
Serien retter seg mot barn og unge, noe prinsessen begrunner med et ønske om å tilby trygge produkter. Etter å ha blitt anmeldt for manglende reklamemerking på Instagram, har det svenske hoffet uttalt at de vil være mer oppmerksomme på markedsføring i fremtiden.