
Prinsesse Madeleine kritiseres for kommersiell satsing, sammenlignes med Märtha
3 måneder siden siste oppdatering
3 min lesetid
3 måneder siden siste oppdatering
3 min lesetid
Sveriges prinsesse Madeleine lanserer kosmetikkmerket MinLen og møter kritikk for å kommersialisere sin kongelige status. Debatten om grensen mellom kongelig rolle og privat næringsvirksomhet blusser opp, med sammenligninger til Norges prinsesse Märtha Louise.
Sveriges prinsesse Madeleine (42) har lansert kosmetikkmerket MinLen, noe som har ført til kritikk og sammenligninger med Norges prinsesse Märtha Louise. Mange svensker frykter at Madeleine blir for kommersiell, spesielt etter at hun brukte sin offisielle Instagram-konto til markedsføringen.
Det svenske hoffet uttaler at satsingen er vurdert som forenlig med hennes kongelige stilling, da hun ikke mottar apanasje. Kongehuseksperter er uenige om konsekvensene; svenske Johan T.
Lindwall tror hun vil håndtere det profesjonelt, mens Nettavisens Tove Taalesen mener det er umulig å skille rollene og at det kan svekke monarkiets troverdighet når kongelige kapitaliserer på sin status uten å ivareta de kongelige pliktene.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!