Markedsrådet har opphevet Helsedirektoratets vedtak om at Oslo Håndverksdestilleri (OHD) brøt alkoholreklameloven med «Prinsesse-ginen», som ble lansert i forbindelse med bryllupet til prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett. Vinmonopolet stanset først ginen på grunn av monogrambruken.
Helsedirektoratet mente senere at OHD hadde brutt loven. OHD klaget og hevdet at vedtaket var basert på feilaktige opplysninger, og selskapet fikk medhold i klagen.
Prinsessetittelen ble fjernet fra etikettene etter en glipp, da Märtha Louise og Durek ikke skal bruke sin tilknytning til kongehuset i kommersielle sammenhenger.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
VG
3 måneder siden
NRK
3 måneder siden
Nettavisen
20 dager siden
Nettavisen
1 måned siden
Nettavisen
1 måned siden
VG
1 måned siden
VG
12 dager siden
Nettavisen
2 måneder siden
VG
11 dager siden
Nettavisen
5 måneder siden
Nettavisen
1 måned siden
Nettavisen
2 måneder siden
Dagbladet
5 måneder siden
VG
3 måneder siden
VG