

Markedsrådet har opphevet Helsedirektoratets vedtak om at Oslo Håndverksdestilleri (OHD) brøt alkoholreklameloven med «Prinsesse-gin», som ble lansert i forbindelse med bryllupet til prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett. Helsedirektoratet mente OHD hadde brutt loven ved å bruke prinsesse Märtha Louises tittel og Durek Verretts navn i markedsføringen.
Vinmonopolet stanset først ginen på grunn av monogrambruken. OHD klaget og hevdet at vedtaket var basert på feilaktige opplysninger, og selskapet fikk medhold i klagen.
Prinsessetittelen ble fjernet fra etikettene etter en glipp, da Märtha Louise og Durek ikke skal bruke sin tilknytning til kongehuset i kommersielle sammenhenger. Markedsrådet mente det ikke finnes tilstrekkelig hjemmel i alkoholloven for å fatte et slikt vedtak.
3 måneder siden
NRK
3 måneder siden
e24
3 måneder siden
Nettavisen
3 måneder siden
VG
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!