Nyhetssaker

Kunde reagerer kraftig på Sats: Prisøkning skaper frustrasjon

TV2 logo

En kunde ved treningskjeden Sats reagerer kraftig på en betydelig prisøkning på sitt medlemskap over kort tid. Situasjonen belyser en bredere trend der flere treningssentre justerer prisene, noe som vekker bekymring hos Forbrukerrådet.

Nanna freser mot Sats: – Jeg blir så forbanna

Kort oppsummert

  • Kunden Nanna Kristine Sand opplevde en prisøkning på 42 prosent over fem måneder hos Sats, fra 719 til 1019 kroner.

En kunde ved navn Nanna Kristine Sand uttrykker stor misnøye med treningskjeden Sats etter en kraftig prisøkning på medlemskapet hennes. Over en periode på fem måneder økte månedsprisen fra 719 til 1019 kroner, en økning på 42 prosent.

Økningen er sammensatt av en generell prisjustering og innføringen av en avgift for barnepass, en tjeneste som tidligere var inkludert. Sand mener prisøkningen er urimelig og lukter avtalebrudd.

Sats' pressekontakt, Tina Brodal, beklager kundens misnøye, men forsvarer endringene som nødvendige tilpasninger og hevder de er gjort ryddig og i tråd med medlemsvilkårene. Forbrukerrådet, representert ved jurist Nora Wennberg Gløersen, bekrefter at de ser en trend med prisøkninger i treningsbransjen og uttaler at vesentlige endringer i avtalen, spesielt når tilbudet blir dårligere, kan være urimelige.

Nanna Kristine Sand

Tina Brodal

Nora Wennberg Gløersen

Sats

Forbrukerrådet

TV 2

Avisa Oslo

Sandvika

Oslo

Akershus

Norge

Finland

Sverige