TV 2 og Telia i avtalekonflikt: Anklager om usannheter
Konflikten mellom TV 2 og Telia fortsetter, noe som har ført til at hundretusener av kunder har mistet tilgangen til TV 2s kanaler. Partene anklager hverandre for å gi uriktig informasjon om forhandlingene, noe som gjør en snarlig løsning usannsynlig.

Kort oppsummert
- Flere hundre tusen Telia-kunder mistet tilgangen til TV 2 i starten av mars grunnet uenighet om avtalevilkår.
Uenigheten mellom TV 2 og Telia har ført til at flere hundre tusen kunder mistet tilgangen til TV 2s kanaler i starten av mars, og en løsning virker ikke nær. TV 2, representert ved Lene Eltvik Vindfeld, reagerer sterkt på Telias uttalelser og hevder at Telia ikke har tilbudt å forlenge forrige avtale eller høyere betaling.
TV 2 mener Telia krever vesentlig lavere betaling og har gitt opp dialogen. Telias informasjonssjef Daniel Barhom avviser anklagene og sier TV 2 krever uforholdsmessig høy betaling for sportsrettigheter, men at de har tilbudt økt betaling for allmennkringkastingsinnhold.
Telia ønsker å gjenoppta forhandlingene. Forbrukerrådet bekrefter at kunder i fellesavtaler kan kontakte styret for å vurdere å heve avtalen.
Lene Eltvik Vindfeld
Daniel Barhom
TV 2
Telia
Nettavisen
Forbrukerrådet