Nyhetssaker

TV 2 og Telia i avtalekonflikt: Anklager om usannheter

Nettavisen logo

Konflikten mellom TV 2 og Telia fortsetter, noe som har ført til at hundretusener av kunder har mistet tilgangen til TV 2s kanaler. Partene anklager hverandre for å gi uriktig informasjon om forhandlingene, noe som gjør en snarlig løsning usannsynlig.

TV 2 reagerer sterkt: – Det er ikke sant

Kort oppsummert

  • Flere hundre tusen Telia-kunder mistet tilgangen til TV 2 i starten av mars grunnet uenighet om avtalevilkår.

Uenigheten mellom TV 2 og Telia har ført til at flere hundre tusen kunder mistet tilgangen til TV 2s kanaler i starten av mars, og en løsning virker ikke nær. TV 2, representert ved Lene Eltvik Vindfeld, reagerer sterkt på Telias uttalelser og hevder at Telia ikke har tilbudt å forlenge forrige avtale eller høyere betaling.

TV 2 mener Telia krever vesentlig lavere betaling og har gitt opp dialogen. Telias informasjonssjef Daniel Barhom avviser anklagene og sier TV 2 krever uforholdsmessig høy betaling for sportsrettigheter, men at de har tilbudt økt betaling for allmennkringkastingsinnhold.

Telia ønsker å gjenoppta forhandlingene. Forbrukerrådet bekrefter at kunder i fellesavtaler kan kontakte styret for å vurdere å heve avtalen.

Lene Eltvik Vindfeld

Daniel Barhom

TV 2

Telia

Nettavisen

Forbrukerrådet