Telia og TV 2 i avtalebrudd: Kunder mister TV-tilgang
Hundretusenvis av Telia-kunder er nå uten tilgang til TV 2s kanaler etter at forhandlingene om en ny distribusjonsavtale brøt sammen i mars. Partene anklager hverandre for løgn og uærlighet, noe som skaper usikkerhet for de berørte kundene.

Kort oppsummert
- Hundretusenvis av Telia-kunder mistet tilgang til TV 2s kanaler i mars etter brudd i distribusjonsforhandlingene.
Forhandlingene mellom Telia og TV 2 har brutt fullstendig sammen, noe som har ført til at hundretusenvis av Telia-kunder har mistet tilgangen til TV 2s kanaler og programmer siden mars. Begge parter retter nå harde beskyldninger mot hverandre i mediene, der TV 2s organisasjons- og kommunikasjonsdirektør Lene Eltvik Vindfeld hevder Telia holder kundene for narr og lyver om tilbud.
Telias informasjonssjef Daniel Barholm avviser påstandene og fastholder at de tilbød en forlengelse av forrige avtale, noe TV 2 avslo. Telia hevder også TV 2 krevde vesentlige endringer som ville vært i disfavør kundene.
Avstanden mellom partene er fortsatt stor, og kundene sitter med svarte skjermer, mens de kan kreve prisavslag eller heve avtalen.
Lene Eltvik Vindfeld
Daniel Barholm
Telia
TV 2
Dagbladet
Norge