En uenighet mellom TV 2 og Telia har ført til at 450. 000 Telia-kunder mistet tilgang til store deler av TV 2s kanalinnhold fra 1. mars.
Konflikten, som startet i januar, dreier seg blant annet om TV 2s krav om at Telia, og dermed kundene, skal dekke en uforholdsmessig stor del av TV 2s kostnader til sportsrettigheter. TV 2 nekter å gi tilgang til allmennkringkastingsinnhold som nyheter og TV 2 Direkte med mindre alle Telia-kunder betaler for selskapets to sportskanaler. Artikkelen kritiserer selskapenes langsomme forhandlinger og manglende informasjon til kundene.
Det fremkommer at Telia har tilbudt kunder 50 poeng eller 109 kroner i månedlig fratrekk, men at den økonomiske kompensasjonen ikke ble tydelig kommunisert. Dette kan ha spart Telia for 40-50 millioner kroner per måned. Artikkelen etterlyser full økonomisk kompensasjon for kundene og stiller spørsmål ved om TV 2 oppfyller sitt allmennkringkastingsansvar når så mange husstander mister nyhetsinnhold.