
Nettavisen
TV 2 og Telia-krangel: Kunder mister kanaler
En langvarig uenighet mellom TV 2 og Telia har ført til at 450.000 Telia-kunder mistet store deler av TV 2s kanalinnhold fra 1. mars. Den pågående konflikten, som har vart siden januar, skaper frustrasjon og spørsmål om selskapenes ansvar overfor kundene.
1 måned siden
4 min lesetid
Kort oppsummert
- 450.000 Telia-kunder mistet TV 2-kanaler fra 1. mars grunnet uenighet om ny avtale mellom TV 2 og Telia.
En uenighet mellom TV 2 og Telia har ført til at 450. 000 Telia-kunder mistet tilgang til store deler av TV 2s kanalinnhold fra 1. mars.
Konflikten, som startet i januar, dreier seg blant annet om TV 2s krav om at Telia, og dermed kundene, skal dekke en uforholdsmessig stor del av TV 2s kostnader til sportsrettigheter. TV 2 nekter å gi tilgang til allmennkringkastingsinnhold som nyheter og TV 2 Direkte med mindre alle Telia-kunder betaler for selskapets to sportskanaler. Artikkelen kritiserer selskapenes langsomme forhandlinger og manglende informasjon til kundene.
Det fremkommer at Telia har tilbudt kunder 50 poeng eller 109 kroner i månedlig fratrekk, men at den økonomiske kompensasjonen ikke ble tydelig kommunisert. Dette kan ha spart Telia for 40-50 millioner kroner per måned. Artikkelen etterlyser full økonomisk kompensasjon for kundene og stiller spørsmål ved om TV 2 oppfyller sitt allmennkringkastingsansvar når så mange husstander mister nyhetsinnhold.
TV 2
Telia
NEAS
Medietilsynet
Kristiansund