
TV 2 og Telia-krangel: Kunder mister kanaler
3 måneder siden siste oppdatering
4 min lesetid
3 måneder siden siste oppdatering
4 min lesetid
En langvarig uenighet mellom TV 2 og Telia har ført til at 450.000 Telia-kunder mistet store deler av TV 2s kanalinnhold fra 1. mars. Den pågående konflikten, som har vart siden januar, skaper frustrasjon og spørsmål om selskapenes ansvar overfor kundene.
En uenighet mellom TV 2 og Telia har ført til at 450. 000 Telia-kunder mistet tilgang til store deler av TV 2s kanalinnhold fra 1. mars.
Konflikten, som startet i januar, dreier seg blant annet om TV 2s krav om at Telia, og dermed kundene, skal dekke en uforholdsmessig stor del av TV 2s kostnader til sportsrettigheter. TV 2 nekter å gi tilgang til allmennkringkastingsinnhold som nyheter og TV 2 Direkte med mindre alle Telia-kunder betaler for selskapets to sportskanaler. Artikkelen kritiserer selskapenes langsomme forhandlinger og manglende informasjon til kundene.
Det fremkommer at Telia har tilbudt kunder 50 poeng eller 109 kroner i månedlig fratrekk, men at den økonomiske kompensasjonen ikke ble tydelig kommunisert. Dette kan ha spart Telia for 40-50 millioner kroner per måned. Artikkelen etterlyser full økonomisk kompensasjon for kundene og stiller spørsmål ved om TV 2 oppfyller sitt allmennkringkastingsansvar når så mange husstander mister nyhetsinnhold.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!