Nyhetssaker

TV 2 og Telia brøt forhandlinger: Halv million kunder rammet

Dagbladet logo

Rundt en halv million Telia-kunder mistet tilgang til TV 2s innhold etter brudd i distribusjonsforhandlingene. Situasjonen har skapt usikkerhet blant kundene om hvilke rettigheter de har, og Forbrukerrådet gir nå råd.

- Veldig synd

Kort oppsummert

  • Rundt en halv million Telia-kunder mistet tilgang til TV 2s kanaler og innhold etter brudd i distribusjonsforhandlingene.

Siden mars har rundt en halv million av Telias TV-kunder mistet tilgang til TV 2s innhold, inkludert TV 2 Direkte, Nyhetskanalen, TV 2 Play og Nordisk Film+. Dette skjedde etter at TV 2 og Telia ikke kom til enighet om en ny distribusjonsavtale.

Forbrukerrådet har mottatt mange henvendelser og informerer om at kunder har rett på prisavslag, og eventuelt heving av avtalen uten kostnad ved vedvarende avvik. For borettslag og sameier med fellesavtaler er det styret som må rette kravet.

TV 2 uttrykker at de er lei seg, men hevder Telia krever vesentlig lavere betaling og forbereder seg på en fremtid uten Telia. Telia beklager situasjonen, har tilbudt kompensasjon, og avviser TV 2s påstander, samtidig som de håper på å gjenoppta forhandlingene.

Thomas Iversen

Lene Eltvik Vindfeld

Daniel Barhom

Telia

TV 2

Forbrukerrådet

Nordisk Film+

NHO

DinSide