
Brokkolini-salget eksploderer: Hvorfor nordmenn elsker den nye grønnsaken
1 artikkel
6 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
1 artikkel
6 dager siden siste oppdatering
Laster oppsummering...
Laster hovedpunkter...
Norske dagligvarekjeder melder om kraftig økning i salget av brokkolini og bimi brokkoli, med opptil 101 prosent vekst hittil i år. Grønnsakene, som er rike på vitaminer og fiber, har blitt populære på grunn av smak, enkel tilberedning og påvirkning fra sosiale medier.
Rema 1000 rapporterer en salgsøkning på 50 prosent for brokkolini hittil i år, mens Coop ser en vekst på 101 prosent for bimi brokkoli.
NorgesGruppen forventer å selge to millioner 200-grams pakker med brokkolini i 2025, etter tidligere mislykkede forsøk.
Økningen i popularitet tilskrives sosiale medier som TikTok, et ønske om variasjon, enkel tilberedning og grønnsakens næringsinnhold.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!