Schibsted Media og OpenAI har inngått et strategisk partnerskap som innebærer at Schibsteds nyhetsartikler blir tilgjengelig i OpenAIs tjenester, inkludert ChatGPT. Avtalen omfatter merkevarer som VG, Aftenposten, Aftonbladet og Svenska Dagbladet.
Artiklene vil bli brukt til å levere oppdaterte nyhetssammendrag, med tydelig kildehenvisning. Schibsted Media ser dette som en del av sin strategi for å integrere AI-teknologi for å støtte journalistikken.
Samarbeidet vil gjøre Schibsteds journalistikk tilgjengelig for nye målgrupper, samtidig som ChatGPTs brukere får tilgang til oppdatert informasjon fra Norden. Avtalen gir også Schibsted innsikt i produktivitetsgevinster og brukerengasjement.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
4 måneder siden
Nettavisen
1 måned siden
VG
3 måneder siden
e24
4 måneder siden
e24
4 måneder siden
TV2
3 måneder siden
Nettavisen
4 måneder siden
Nettavisen
3 måneder siden
Nettavisen
4 måneder siden
Nettavisen
2 måneder siden
e24
4 måneder siden
VG
6 måneder siden
Nettavisen
3 måneder siden
e24
1 måned siden
Nettavisen
3 måneder siden
Nettavisen