
Louis Vuittons sminkelansering møter priskritikk og bekymring
3 dager siden siste oppdatering
3 min lesetid
3 dager siden siste oppdatering
3 min lesetid
Louis Vuitton lanserer sine første sminkeprodukter, utviklet av Pat McGrath, men de skyhøye prisene vekker sterke reaksjoner. Leppestifter til 1600 kroner og øyenskyggepaletter til 2500 kroner skaper debatt om luksusmerkets strategi og økonomiske situasjon.
Verdens største luksusmerke, Louis Vuitton, lanserer denne uken sin første sminkekolleksjon, kalt La Beauté Louis Vuitton, utviklet av den anerkjente makeupartisten Pat McGrath. Kolleksjonen inkluderer leppestifter, leppebalmer og øyenskyggepaletter, presentert i elegant sort, hvitt og gull med den ikoniske LV-logoen. Imidlertid har prisene på produktene, som er 160 dollar (over 1600 NOK) for leppeprodukter og 250 dollar (over 2500 NOK) for øyenskyggepaletter, skapt betydelig oppmerksomhet og kritikk.
Skjønnhetsredaktør Lauren Balsamo fra Cosmopolitan påpeker at Louis Vuittons leppeprodukter er over tre ganger dyrere enn tilsvarende fra luksusmerker som Chanel og Dior. Business of Fashion-journalist Daniela Morosini beskriver prisnivået som "fullstendig uoppnåelig", og Lizzie Hyman fra People Magazine uttrykker bekymring for merkevarens retning, og kaller det "desperasjon" i lys av LVHMs fallende økonomiske resultater i første halvår 2025. Skuespiller Lindsay Lohan har også kommentert på Instagram at produktene er "for dyrt.
Ikke verdt det". Til tross for priskritikken, roser enkelte brukere og skjønnhetsredaktører som Asia Milia Ware fra The Cut, produktenes kvalitet og varighet, og refill-muligheter til 69 dollar for lepper og 92 dollar for øyenskygger er tilgjengelige.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!