Pepsi lanserer ny prebiotisk cola i USA
PepsiCo lanserer en ny prebiotisk cola under Pepsi-merket, som svar på endrede forbrukertrender i USA. Denne satsingen kommer kort tid etter et stort oppkjøp, og retter seg mot helsebevisste forbrukere som søker drikker med fordeler for tarmhelsen.
3 dager siden siste oppdatering
1 min lesetid
Kort oppsummert
- PepsiCo lanserer en ny prebiotisk cola, Pepsi Prebiotic Cola, som blir tilgjengelig i USA fra høsten.
Sammendrag
PepsiCo har kunngjort at de vil lansere en ny prebiotisk cola, kalt Pepsi Prebiotic Cola, under sitt eget merkevare. Lanseringen skjer først via netthandel til høsten, før den blir tilgjengelig i amerikanske butikker neste år. Denne satsingen kommer kun fire måneder etter at brusgiganten kjøpte det populære prebiotiske brusmerket Poppi for 1,95 milliarder dollar.
Bakgrunnen for lanseringen er et jevnt fall i tradisjonelt brusforbruk i USA de siste 20 årene, samtidig som prebiotiske bruser har vokst i popularitet blant helsebevisste forbrukere, mye takket være merker som Poppi og Olipop. Prebiotika er næring for tarmbakteriene og bidrar til bedre tarmhelse, ifølge Frukt.
no. Det er foreløpig ukjent om den nye helse-brusen vil komme til Norge, hvor brusforbruket holder stand.
PepsiCo
Pepsi