Nyhetssaker
VG nyheter: Storhamar inngår historisk avtale med TikTok
Artikkel

Storhamar inngår historisk avtale med TikTok

Storhamar Ishockey har inngått en overraskende og historisk hovedsponsoravtale med den kinesiske appen TikTok. Dette er TikToks første store sponsorsamarbeid med norsk idrett, og avtalen understreker Hamars betydning for selskapet.

11 timer siden siste oppdatering

1 min lesetid

VG logo

Kort oppsummert

  • Storhamar Ishockey har inngått en historisk hovedsponsoravtale med TikTok, som vil pryde drakter og is.

Sammendrag

Storhamar Ishockey har inngått en historisk hovedsponsoravtale med den kinesiske appen TikTok, som ble offentliggjort tirsdag. Avtalen innebærer at TikToks logo vil pryde ryggen på Storhamars gule drakter og midtsirkelen på isen de kommende sesongene. Ifølge Hamar Arbeiderblad er avtalen på «hovedsponsornivå».

Storhamars styreleder Njål Berge uttaler at klubben har gjort grundige vurderinger før avtalen ble inngått, og viser til at TikTok tidligere har gjennomgått en grundig prosess for å bli ønsket velkommen i Norge. Lars Bjelvin, samfunnskontakt i TikTok, bekrefter at dette er selskapets første samarbeidsavtale med idretten i Norge, og at det er uvanlig for TikTok å inngå så store sponsorsamarbeid.

Han fremhever at avtalen signaliserer Hamars viktighet for TikTok, da selskapet har 50 faste ansatte i byen og store deler av brukerbasen lagres og drives derfra. Dette samarbeidet representerer en betydelig økonomisk og profilmessig styrking for Storhamar, samtidig som det gir TikTok en unik plattform for synlighet i norsk idrett.

Nøkkelentiteter

Njål Berge

Lars Bjelvin

Storhamar

TikTok

Hamar Arbeiderblad

Hamar

Norge