
Storhamar inngår avtale med Tiktok: Første i Norge
Storhamar ishockeylag har inngått en betydelig sponsoravtale med den kinesiske appen Tiktok, som nå skal pryde både draktene og isen. Avtalen, som er Tiktoks første idrettssamarbeid i Norge, kommer etter grundige vurderinger fra Storhamars side og signaliserer Tiktoks satsing i Hamar.
11 timer siden siste oppdatering
1 min lesetid
Kort oppsummert
- Storhamar ishockeylag har inngått en sponsoravtale på «hovedsponsornivå» med den kinesiske appen Tiktok.
Sammendrag
Storhamar ishockeylag har inngått en betydelig sponsoravtale med den kinesiske appen Tiktok, som ble offentliggjort tirsdag. Avtalen innebærer at Tiktok skal pryde ryggen på Storhamars gule drakter og midtsirkelen på isen de kommende sesongene.
Storhamars styreleder Njål Berge uttaler til Hamar Arbeiderblad at klubben har gjort grundige vurderinger før avtalen ble inngått, etter at Tiktok ble ønsket velkommen inn i Norge. Avtalen beskrives som å være på «hovedsponsornivå».
Lars Bjelvin, samfunnskontakt i Tiktok, bekrefter at dette er selskapets første samarbeidsavtale med idretten i Norge, og ser det som et signal på at Hamar er viktig for Tiktok. Han opplyser videre at Tiktok har 50 faste ansatte på Hamar, og at store deler av selskapets brukerbase lagres og drives derfra.
Nøkkelentiteter
Njål Berge
Lars Bjelvin
Storhamar
Tiktok
Hamar Arbeiderblad
NTB
Hamar
Norge