Storhamar inngår historisk sponsoravtale med TikTok
Storhamar Ishockey har inngått en historisk hovedsponsoravtale med den kinesiske appen TikTok, som ble offentliggjort tirsdag. Avtalen, som er TikToks første idrettssamarbeid i Norge, vil gi betydelig økonomisk og profilmessig styrking for klubben.
9 timer siden siste oppdatering
2 artikler i saken
Kort oppsummert
- Storhamar Ishockey har inngått en historisk hovedsponsoravtale med TikTok, som er selskapets første idrettssamarbeid i Norge.
Sammendrag
Storhamar Ishockey har inngått en historisk hovedsponsoravtale med den kinesiske appen TikTok, en avtale som ble offentliggjort tirsdag. Avtalen innebærer at TikToks logo vil pryde ryggen på Storhamars gule drakter og midtsirkelen på isen de kommende sesongene, og beskrives som å være på «hovedsponsornivå».
Storhamars styreleder Njål Berge uttaler at klubben har gjort grundige vurderinger før avtalen ble inngått, og viser til at TikTok tidligere har gjennomgått en grundig prosess for å bli ønsket velkommen i Norge. Lars Bjelvin, samfunnskontakt i TikTok, bekrefter at dette er selskapets første samarbeidsavtale med idretten i Norge, og at det er uvanlig for TikTok å inngå så store sponsorsamarbeid.
Han fremhever at avtalen signaliserer Hamars viktighet for TikTok, da selskapet har 50 faste ansatte i byen og store deler av brukerbasen lagres og drives derfra. Dette samarbeidet representerer en betydelig økonomisk og profilmessig styrking for Storhamar, samtidig som det gir TikTok en unik plattform for synlighet i norsk idrett.
Njål Berge
Lars Bjelvin
Storhamar
TikTok
Hamar Arbeiderblad
Hamar
Norge
Artikler i saken
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!