
Nettavisen
Gjerrigknarken kritiserer Meny for forvirrende ostetilbud
Bloggeren Rune "Gjerrigknarken" Nikolaisen anklager matvarekjeden Meny for bevisst å forvirre kundene. Han mener kjedens prising av ostetilbud gjør det vanskelig å sammenligne priser.
1 måned siden
3 min lesetid
Kort oppsummert
- Rune "Gjerrigknarken" Nikolaisen kritiserer Meny for bevisst å forvirre kunder med prising av ostetilbud.
Bloggeren Rune "Gjerrigknarken" Nikolaisen kritiserer matvarekjeden Meny for det han mener er bevisst forvirrende prising av ostetilbud. Han peker spesifikt på markedsføringen av to typer Norvegia-ost, hvor begge vises med store plakater som angir prisen 99,00.
Problemet, ifølge Nikolaisen, er at prisen for den ene osten er oppgitt per kilo, mens den for den andre er per pakke. Dette gjør det vanskelig for kunder å raskt se hvilken ost som er billigst uten å lese liten skrift og regne.
Han kaller metoden "sleip" og mener den er designet for å få tilbudet til å se bedre ut enn det er, og at bruken av 99,00 spiller på psykologi. Til tross for kritikken, anerkjenner han at selve tilbudet er godt, men at måten det presenteres på gir en "avsmak".
Rune Gjerrigknarken Nikolaisen
Meny