e24
Øltilbud sprer seg i Oslo: Lønnsomt for serveringssteder
Flere serveringssteder i Oslo lokker med «happy hour»-priser på øl, til tross for en generell økning i snittprisen. Denne trenden, drevet av konkurranse og forbrukernes ønske om rimeligere alternativer, viser seg å være en lønnsom strategi for å tiltrekke seg kunder.
8 timer siden
3 min lesetid
Kort oppsummert
- Flere serveringssteder i Oslo tilbyr «happy hour»-priser på øl, til tross for en generell prisøkning, drevet av stor konkurranse.
Til tross for en generell økning i snittprisen på øl, sprer «happy hour»-tilbud seg blant serveringssteder i Oslo. Kunder som Bjørn Windfeldt og studenter søker aktivt etter disse tilbudene for å spare penger. NHO Reiseliv bekrefter trenden og peker på stor konkurranse i storbyene som en drivkraft.
Steder som Los Tacos og nabolagspuben Alf har erfart at billigere øl i gitte tidsrom er lønnsomt i lengden, da det trekker til seg flere kunder og øker den totale omsetningen. Los Tacos-gründer Brian Kovary rapporterer om rekordhøye salgsinntekter etter å ha dumpet ølprisene i 2019.
Artikkelen viser at minst 30 Oslo-steder, i tillegg til Los Tacos' 12 restauranter, tilbyr slike priser. Den harde konkurransen kan imidlertid føre til lave marginer og i noen tilfeller nedleggelser, som sett i Kristiansand under en tidligere «ølkrig».
Tobias Strandskog-Christensen
Maline Dahlstrøm
Brian Kovary
Bjørn Windfeldt
Ida Hoem Olsen
NHO Reiseliv
Los Tacos
Alf
E24
pilsguiden.no
Oslo
Alexander Kiellands plass
Bergen
Kristiansand