Rema 1000 har lansert frosne granateplekjerner, som raskt har blitt en hit blant kundene. Produktet, som ofte brukes som topping på cottage cheese eller gresk yoghurt, har fått mye oppmerksomhet i sosiale medier, med mange «løp og kjøp»-videoer.
Populariteten har ført til at flere butikker melder om å være utsolgt, men Rema 1000 forsikrer at de jobber med å fylle på lagrene.
Artikkelen beskriver også hvordan man enkelt kan rense et granateple under vann for å unngå søl.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
1 måned siden
Rema 1000 lanserte nylig frosne granateplekjerner, som raskt ble en hit, spesielt på sosiale medier. Etter stor etterspørsel og utsolgte butikker, melder Rema 1000 at de fra mandag fyller opp frysediskene igjen. De håper nå å ha tilstrekkelig med leveranser for å møte etterspørselen. Som alternativer tilbys også ferske granateplekjerner og hele granatepler.
1 måned siden
Rema 1000 lanserte nylig frosne granateplekjerner, som raskt ble en hit, spesielt på sosiale medier. Etter stor etterspørsel og utsolgte butikker, melder Rema 1000 at de fra mandag fyller opp frysediskene igjen. De håper nå å ha tilstrekkelig med leveranser for å møte etterspørselen. Som alternativer tilbys også ferske granateplekjerner og hele granatepler.
1 måned siden
Rema 1000 forbereder seg på et nytt innrykk av kunder etter at frosne granateplekjerner igjen er tilgjengelig i butikkene. Produktet ble raskt utsolgt etter lanseringen i februar, mye på grunn av en trend på TikTok. Dagligvarekjeden melder om en markant økning i salget av både ferske og hele granatepler. Rema 1000 har nå sikret syv tonn frosne granateplekjerner for å møte den forventede etterspørselen. De fremhever også sosiale mediers rolle i å skape trender rundt sunne matvarer, og ser positivt på den økte interessen for granateple.
1 måned siden
En TikTok-trend har ført til at Rema 1000s frosne granateplekjerner er svært populære, og flere butikker melder om tomme hyller. Rema 1000 arbeider nå med produsenten for å øke produksjonen, og forventer å ha varene tilbake i butikkene i midten av mars. Regionsjefen bekrefter at TikTok-trender ofte påvirker salget, og nevner også en betydelig økning i kiwi-salget, drevet av en trend som fremmer spising av kiwi for bedre søvn.
2 måneder siden
Artikkelen omhandler en markant økning i salget av kiwi og bakepoteter hos flere dagligvarekjeder i Norge. Sosiale medier, spesielt TikTok, har skapt trender som fører til økt etterspørsel etter disse produktene. Norgesgruppen melder om over 100 prosent økning i salget av kiwi, grunnet påstander om at frukten kan forbedre søvn. Salget av bakepotet har også økt, inspirert av «Potetmannen98» på TikTok. Coop og Rema 1000 bekrefter også økt salg av bakepoteter, og Rema 1000 ser positivt på trenden som fremmer grønnsaker. Dagligvarekjedene jobber for å holde tritt med den plutselige etterspørselen.
20 dager siden
Kokosmelk har blitt en populær ingrediens, drevet av TikTok-trender som chia-pudding og mango sticky rice. Dette har ført til tomme hyller i flere butikker. Kiwi melder om leveringsutfordringer, men forsikrer at de fyller på så raskt de kan. Coop Extra har sett en betydelig salgsøkning, mens Rema 1000 ikke har opplevd mangel. Dette er ikke første gang populære trender har ført til at butikkhyllene tømmes for varer; tidligere har cottage cheese, Dubai-sjokolade og andre matvarer opplevd lignende etterspørsel.
20 dager siden
Artikkelen omhandler lanseringen av Yoplait Kvarg i Norge, en ny kvarg-yoghurt som konkurrerer med Tines Kesam. Produktet har blitt svært populært og salget overgår forventningene. En kostholdsrådgiver uttrykker bekymring for et økende «proteinhysteri» og påpeker at de fleste ikke trenger å øke proteininntaket. Butikkjeder som Coop og Meny bekrefter den høye etterspørselen etter proteinrike meieriprodukter, og fremhever Yoplait Kvarg som en av de mest populære lanseringene.
2 måneder siden
Artikkelen omhandler tilgjengeligheten av Østavind-ost i norske dagligvarebutikker. Etterspørselen økte kraftig etter «Kongsgård/Jarlsberg-skandalen», men nå meldes det om leveringsutfordringer. Tine avviser at det er mangel på ost, men bekrefter at en overgang til nytt design og vekt (fra 430g til 450g) har skapt et midlertidig vakuum i leveransene. Coop bekrefter også dette, og forsikrer at situasjonen er under bedring. Det nye designet er ment å gjøre osten mer synlig i butikkhyllene.
2 måneder siden
Fuglebadet «Turteldue» fra Jysk har opplevd enorm popularitet etter å ha blitt en trend på TikTok. Lansert i februar, ble det raskt utsolgt i hele Norden. Til tross for at det er ment som et fuglebad, brukes det nå primært som dekorasjon, fruktfat eller til lys. Jysk arbeider med å få tak i flere «Turtelduer», men på grunn av lange leveringstider kan det ta flere måneder før de er tilbake i butikkene. Kunder som ønsker å sikre seg et eksemplar, kan kontakte sine lokale butikker for å sette seg på venteliste i tilfelle returer.
3 dager siden
Flere dagligvarebutikker opplever stor etterspørsel etter chiafrø. Nå fører leveringsproblemer til at frøene er utsolgt flere steder.
2 måneder siden
Tine melder om en kraftig økning i salget av cottage cheese, og forklarer dette med populære treningstrender på sosiale medier som TikTok. Cottage cheese var også populært på 80-tallet. Salget av yoghurt naturell og søtmelk med smak har også økt. Fete meieriprodukter som smør, fløte og ost viser også en betydelig salgsvekst. Tallene er basert på det totale salget av meieriprodukter, ikke bare Tine.
27 dager siden
En ny matretttrend kalt «hot honey beef bowl» har spredt seg viralt på TikTok, og har ført til en markant økning i salget av nøkkelingredienser som søtpotet og akasiehonning hos dagligvarekjedene Extra, Coop og Rema 1000. Trenden har blitt popularisert av influensere som August & Martin, og beskrives som en enkel, proteinrik og sunn rett som er lett å tilpasse. Salgsdirektører bekrefter at sosiale medier har en umiddelbar innvirkning på handlekurvene.
2 måneder siden
En viral trend på TikTok har ført til en markant økning i salget av bakte poteter i norske dagligvarebutikker. Rema 1000 har sett en salgsøkning på 22 prosent de siste to ukene, mens Kiwi melder om en økning på 27 prosent for bakte poteter og hele 80 prosent for kebabdressing. Coop har også registrert en betydelig vekst på 33 prosent i salget av bakepoteter siden nyttår. Trenden har også påvirket salget av tilbehør som bacon, kebabdressing og revet ost. Dagligvarekjedene ser positivt på trenden, da den fremmer et sunt kosthold med økt inntak av grønnsaker.
14 dager siden
Flere butikker i Gjøvik melder om utsolgt påskegodteri før påskeferien. Priskrigen mellom dagligvarekjedene har ført til økt etterspørsel og tomme hyller for populære produkter som marsipan. Kjøpmann Morten Engen ved Rema 1000 Stadion forklarer at det er vanskelig å forutse hvilke produkter som rammes av priskrig, da bestillingene gjøres lang tid i forveien. Til tross for mangel på enkelte varer, forsikrer han at det fortsatt er rikelig med andre alternativer, spesielt frukt og grønt.
2 måneder siden
Den såkalla «Dubai-sjokoladen» har blitt svært populær i Noreg, hovudsakleg på grunn av spreiing via TikTok. Butikkhyllene blir raskt tomme, og butikkar som Normal og Best Asia Bazar sel sjokoladen. Sistnemnde følgjer trendar frå sosiale medium for å tilby populære produkt. Samfunnsgeograf Karl-Fredrik Tangen påpeiker at store teknologiselskap tener på denne typen marknadsføring, og samanliknar fenomenet med tidlegare trendar som sportsdrikken Prime. Prisane på Dubai-sjokoladen varierer, og ein ser liknande tendensar med høg etterspurnad og prisvekst, mellom anna på Finn.no.