REMA 1000 har startet årets påskepriskrig ved å kutte prisene på over 40 påskevarer. Extra svarer umiddelbart med egne priskutt på populære varer som Kvikk Lunsj og grillpølser.
Kiwi forsikrer at de vil ha de laveste prisene og følger nøye med på konkurrentene sine.
Dagligvarekjedene konkurrerer om å tilby de beste tilbudene til kundene i forkant av påsken, og forventer at kundene setter pris på priskrigen.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
1 måned siden
Dagligvarekjedene har startet priskrig før påsken, med store prisforskjeller på populære varer. Rema 1000 leder an med tilbud på Kvikklunsj, Freia sjokolade og potetgull, mens Kiwi satser på frukt og grønt med rabatter. Ekspert Odd Gisholt råder forbrukere til å sammenligne priser. Rema 1000 har kampanjen «Fyll påskekurven» og har satt ned prisene på over 40 varer, inkludert lammelår og grillpølser.
1 måned siden
Rema 1000 innleder priskrig i forkant av påsken ved å redusere prisene på 40 populære påskevarer. Salgs- og markedsdirektør Pia Mellbye fremhever at påsken er en viktig sesong for kundene, og at de ønsker å være tidlig ute med tilbud. Tilbudene er samlet i en påskekurv, som primært inneholder middags-, frokost- og koseprodukter. Prisreduksjonene spenner fra åtte til 46 prosent, kalkulert ut fra den laveste prisen de foregående 30 dagene. Blant produktene som er på tilbud, finner man grove rundstykker, vaffelmiks, ostegrill og laksefilet.
21 dager siden
Artikkelen omhandler en priskrig på påskegodteri, der prisene reduseres fra time til time. "Gjerrigknarken" anbefaler å kjøpe favorittgodteriet tidlig før det blir utsolgt. Prisene på Non Stop og M har rast ned hos Kiwi og Extra, mens Rema 1000 kan komme etter. Prisene på enkelte typer påskemarsipan er nesten halvert, men kan falle ytterligere. Smågodt er også satt ned i pris. Kjedene lover at de har kjøpt inn godt med varer, men Kiwi åpner for maksbegrensning. Lavpriskjedene fremhever også sine frukt- og grøntkampanjer i forbindelse med påsken.
1 måned siden
Dagligvarekjedene Kiwi, Extra og Rema 1000 konkurrerer om kundene med priskrig på frukt og grønt før påsken. Kunder kan finne varer som squash til fem kroner og blomkål til ti kroner. Kiwi tilbyr 30 prosent bonus for sine medlemmer, Extra gir rabatt på utvalgte varer, og Rema 1000 har faste kilopriser på frukt. En ekspert mener at de reduserte prisene kan føre til økt konsum av frukt og grønt.
20 dager siden
Dagligvarekjedene Kiwi og Rema 1000 har startet en priskrig på påskevarer, inkludert sjokolade, frukt og grønt. Kiwi forsikrer at de har bestilt inn store mengder varer for å dekke etterspørselen, mens Rema 1000 påpeker at tilgangen kan variere fra butikk til butikk ved høy etterspørsel. "Gjerrigknarken" råder folk til å handle raskt for å sikre seg de mest populære varene før de blir utsolgt. Framtiden i våre hender uttrykker bekymring for at priskrigen kan føre til økt matsvinn og redusert fokus på kvalitet.
23 dager siden
Flere dagligvarekjeder har startet en priskrig på smågodt før påske, men eksperter råder forbrukerne til å være oppmerksomme på at tilbudene varierer. De mest oversiktlige tilbudene finner man hos Bunnpris, Europris, Obs og Coop Mega, som tilbyr smågodt for 9,90 kroner per hekto. Joker har en lavere pris, men krever medlemskap og bruk av kupong i appen. Rema 1000 tilbyr en fyllekopp-løsning, men her er det vanskelig å beregne kiloprisen. Coop Prix og Matkroken har tilbud kun på fredager. Forbrukerne bør være oppmerksomme på vilkårene for å unngå å betale mer enn forventet.
20 dager siden
Kiwi og Extra kutter prisene på påskegodt i forkant av påsken, men Rema 1000 har overraskende nok valgt å holde prisene stabile, og er dermed dyrere på flere varer. Professor ved Norges Handelshøyskole, Tor Andreassen, påpeker at Rema 1000 vanligvis følger konkurrentenes priser tett, og mener Rema 1000 spekulerer i at kundene ikke er tilstrekkelig prisbevisste. Rema 1000 svarer at de har fokusert på sunnere alternativer og vil unngå tomme hyller i en hektisk høytid.
4 måneder siden
En intens priskrig på julevarer har startet, med svært lave priser på typiske produkter som julegrøt, julepølse og ost. Mange av disse varene er ikke merket som tilbud, fordi prisene endres så raskt som følge av den harde konkurransen mellom dagligvarekjedene. Butikkene kutter prisene for å tiltrekke seg kunder i et marked med liten vekst, noe som fører til at både butikker og leverandører selger varer med tap. Kunder som følger med på prisene kan gjøre gode kjøp, men det er viktig å være oppmerksom, da ikke alle varer er like gunstige.
21 dager siden
Priskrigen på påskegodteri har startet, og i år inkluderer den også frukt. Butikkene forventer stor etterspørsel etter populære varer som marsipan og sjokolade, og prisene har allerede falt betydelig. For å sikre at flere kunder får tilgang til tilbudene, kan butikkene innføre kjøpsbegrensninger. Samtidig opplever man lave fruktpriser, noe som oppfordrer til sunnere valg i påsken. Coop understreker at prisfallet er et resultat av konkurranse og ikke en priskrig, og at det er et grep for å gjøre sunnere alternativer mer tilgjengelige.
3 måneder siden
Dagligvarekjedene Extra og Kiwi har startet priskrig på sunnere matvarer etter jul. Extra kutter prisene med 20 prosent på en rekke fiskeprodukter fra flere leverandører frem til 26. januar. Kiwi følger etter med prisreduksjoner på minst 20 prosent på over 100 sunne varer, inkludert fisk, frukt og grønnsaker, i fem uker. Begge kjedene begrunner tiltakene med et ønske om å hjelpe kundene med å spise sunnere i det nye året. Rema 1000 har ingen tilsvarende kampanje, men lover å være billigst på dagligvarer i 2025.
2 måneder siden
Dagligvarekjedene konkurrerer om de beste prisene på kjøttdeig, kaffe, pizza og sjokolade. Spar tilbyr laveste pris på kjøttdeig ved kjøp av to pakker, mens Kiwi har et billigere alternativ med fryst kjøttdeig. Coop Prix har et godt tilbud på Grandiosa på torsdager. Kiwi og Rema 1000 tilbyr kvalitetskaffe til reduserte priser. Smågodt er billigst hos Matkroken og Coop Prix på fredager. Coca-Cola varierer i pris, hvor Extra er dyrest.
21 dager siden
Priskrigen før påske har ført til store prisforskjeller på godteri. Kiwi og Extra utmerker seg med svært lave priser på Non Stop, mens Coop Mega er billigst på smågodt. Rema 1000 er dyrere på Non Stop, men selger mindre poser. Prisene varierer betydelig mellom kjedene, så det lønner seg å sjekke prisene før du handler inn til påsken.
18 dager siden
Flere butikker melder om tomme hyller for påskegodteri etter en intens priskrig. Kiwi og Coop beklager situasjonen, men understreker at de ønsker å tilby kundene billige varer. Rema 1000 valgte å ikke delta i årets priskrig på godteri, med henvisning til folkehelse og miljøhensyn. Selv om enkelte påskevarer er utsolgt, forsikrer butikkene at de fortsatt har et godt utvalg av andre typer godteri. Kommunikasjonsdirektør i Coop, Harald Kristiansen, opplyser at det ikke produseres mer påskegodt hos leverandørene når det er tomt.
15 dager siden
En priskrig på påskegodteri har ført til at mange butikker er utsolgt for populære produkter som Freias fylte påskeegg. Romerikes Blad melder om tomme hyller hos flere dagligvarekjeder, inkludert Kiwi og Coop. Kiwi forklarer at de hadde bestilt rekordmye påskegodt, men likevel opplever utsolgtsituasjoner. Freia bekrefter at de er tomme på lager og har sendt ut alt de har produsert. Coop mener det er snakk om sunn konkurranse, mens Meny valgte å holde høyere priser og har fortsatt varer i hyllene. Rema 1000 har fremdeles påskevarer, men er utsolgt for Nidars egg.
20 dager siden
Prisene på påskegodt varierer kraftig mellom butikkene, selv innenfor samme konsern. En pristest viser at Kiwi er betydelig billigere enn Rema 1000 på flere populære påskevarer. Eksperter anbefaler forbrukere å være prisbevisste, sjekke kilopriser og sammenligne tilbud. Mange lar seg rive med av påskestemningen og glemmer priser, men oppmerksomhet kan spare penger. Det lønner seg å følge med på tilbudene for å gjøre et godt kjøp.