Rema 1000 har startet en «storgodt»-kampanje der de reduserer prisen på frukt i løsvekt til 14,90 kroner per kilo. Dette som et svar på Kiwis bonusordning på frukt og grønt, og Extras priskutt på faste frukt- og grønttilbud.
Rema 1000 ønsker å tilby et sunnere alternativ i påsken, og kampanjen gjelder populære frukter som klementiner, epler og pærer. Kiwi svarer med å sette ned prisen ytterligere til 14,80 kr/kg og fremhever sin bonusavtale for medlemmer.
Begge kjedene oppfordrer kundene til å benytte seg av de lave prisene på frukt og grønt.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
1 måned siden
Kiwi svarer på Rema 1000s påskepriskutt ved å doble bonusen på frukt og grønt til 30 prosent for sine Kiwi Pluss-medlemmer. Kiwi omtaler dette som sin beste kampanje noensinne, og ønsker å motivere folk til et sunnere kosthold i påsken. En undersøkelse viser at mange nordmenn ønsker å følge kostrådene, men opplever prisen på sunn mat som en barriere. Rema 1000 påpeker at de allerede har faste kampanjer på frukt og grønt, og lover flere tilbud i påsken. Tidligere priskutt har vist at lavere priser øker salget av grønnsaker.
1 måned siden
Dagligvarekjedene Kiwi, Extra og Rema 1000 konkurrerer om kundene med priskrig på frukt og grønt før påsken. Kunder kan finne varer som squash til fem kroner og blomkål til ti kroner. Kiwi tilbyr 30 prosent bonus for sine medlemmer, Extra gir rabatt på utvalgte varer, og Rema 1000 har faste kilopriser på frukt. En ekspert mener at de reduserte prisene kan føre til økt konsum av frukt og grønt.
3 måneder siden
Dagligvarekjedene Extra, Kiwi og Rema 1000 har innført priskutt på sunne varer som fisk, frukt og grønt. Extra og Kiwi tilbyr 20 prosent rabatt på utvalgte fiskeprodukter ut januar, mens Rema 1000 kutter prisene med 50 prosent på fem utvalgte frukt- og grøntvarer. Markedsføringsekspert Karl-Fredrik Tangen er kritisk til de tidsbegrensede kampanjene og mener det er viktigere med lavere priser på sunne varer over tid. Han påpeker også at kjedene ikke bør skryte av å fremme folkehelse når butikkene er strukturert for å friste med usunne varer ved kassen. «Gjerrigknarken» Rune Kaino Nikolaisen ser på priskuttene som en gavepakke til kundene, men med en mistanke om at prisene øker på andre varer.
3 måneder siden
Dagligvarekjedene Extra og Kiwi har startet priskrig på sunnere matvarer etter jul. Extra kutter prisene med 20 prosent på en rekke fiskeprodukter fra flere leverandører frem til 26. januar. Kiwi følger etter med prisreduksjoner på minst 20 prosent på over 100 sunne varer, inkludert fisk, frukt og grønnsaker, i fem uker. Begge kjedene begrunner tiltakene med et ønske om å hjelpe kundene med å spise sunnere i det nye året. Rema 1000 har ingen tilsvarende kampanje, men lover å være billigst på dagligvarer i 2025.
21 dager siden
Priskrigen på påskegodteri har startet, og i år inkluderer den også frukt. Butikkene forventer stor etterspørsel etter populære varer som marsipan og sjokolade, og prisene har allerede falt betydelig. For å sikre at flere kunder får tilgang til tilbudene, kan butikkene innføre kjøpsbegrensninger. Samtidig opplever man lave fruktpriser, noe som oppfordrer til sunnere valg i påsken. Coop understreker at prisfallet er et resultat av konkurranse og ikke en priskrig, og at det er et grep for å gjøre sunnere alternativer mer tilgjengelige.
1 måned siden
Dagligvarekjedene har startet priskrig før påsken, med store prisforskjeller på populære varer. Rema 1000 leder an med tilbud på Kvikklunsj, Freia sjokolade og potetgull, mens Kiwi satser på frukt og grønt med rabatter. Ekspert Odd Gisholt råder forbrukere til å sammenligne priser. Rema 1000 har kampanjen «Fyll påskekurven» og har satt ned prisene på over 40 varer, inkludert lammelår og grillpølser.
3 måneder siden
Dagligvarekjedene Kiwi og Extra har varslet priskutt på en rekke varer i starten av det nye året. Kiwi reduserer prisene med minst 20 prosent på over 100 produkter i fem uker, inkludert sunnere alternativer som fisk, kylling og grønnsaker. Extra følger etter med 20 prosent prisreduksjon på flere fiskeprodukter frem til 26. januar. Begge kjedene begrunner priskuttene med et ønske om å hjelpe kundene med å etablere sunnere vaner og spare penger etter jul.
1 måned siden
Coop har startet en priskrig på frukt og grønt ved å tilby 50 prosent rabatt på «Alltid 8»-varene frem til påske. Dette som et ledd i å være billigst på frukt og grønt til påske, og kommer samtidig som Kiwi tilbyr 30 prosent bonus på frukt og grønt. Coop melder om en betydelig økning i salget av disse varene siden de startet med «Alltid 8»-konseptet i august 2024. En markedsføringsprofessor stiller seg kritisk til effekten av priskrigene, og mener at folk flest handler der det er mest praktisk, uavhengig av tilbud. Coop understreker at de ser en merkbar vekst etter at de begynte å fokusere på frukt og grønt.
21 dager siden
Artikkelen omhandler en priskrig på påskegodteri, der prisene reduseres fra time til time. "Gjerrigknarken" anbefaler å kjøpe favorittgodteriet tidlig før det blir utsolgt. Prisene på Non Stop og M har rast ned hos Kiwi og Extra, mens Rema 1000 kan komme etter. Prisene på enkelte typer påskemarsipan er nesten halvert, men kan falle ytterligere. Smågodt er også satt ned i pris. Kjedene lover at de har kjøpt inn godt med varer, men Kiwi åpner for maksbegrensning. Lavpriskjedene fremhever også sine frukt- og grøntkampanjer i forbindelse med påsken.
3 måneder siden
Dagligvarekjedene konkurrerer om kundene med tilbud på sunne varer i januar. Coop Extra, Kiwi og Rema 1000 har alle lansert kampanjer med prisreduksjoner på fisk, frukt og grønnsaker. Kiwi matcher priser, men unntar medlemstilbud, mens Rema 1000 og Coop Extra tilbyr rabatter til sine medlemmer. Forbrukerrådet kritiserer medlemskampanjene for å gjøre det vanskelig å sammenligne priser, og påpeker at det er vanskelig for forbrukere å få oversikt over de reelle kostnadene.
1 måned siden
Rema 1000 innleder priskrig i forkant av påsken ved å redusere prisene på 40 populære påskevarer. Salgs- og markedsdirektør Pia Mellbye fremhever at påsken er en viktig sesong for kundene, og at de ønsker å være tidlig ute med tilbud. Tilbudene er samlet i en påskekurv, som primært inneholder middags-, frokost- og koseprodukter. Prisreduksjonene spenner fra åtte til 46 prosent, kalkulert ut fra den laveste prisen de foregående 30 dagene. Blant produktene som er på tilbud, finner man grove rundstykker, vaffelmiks, ostegrill og laksefilet.
1 måned siden
REMA 1000 har startet årets påskepriskrig ved å kutte prisene på over 40 påskevarer. Extra svarer umiddelbart med egne priskutt på populære varer som Kvikk Lunsj og grillpølser. Kiwi forsikrer at de vil ha de laveste prisene og følger nøye med på konkurrentene sine. Dagligvarekjedene konkurrerer om å tilby de beste tilbudene til kundene i forkant av påsken, og forventer at kundene setter pris på priskrigen.
18 dager siden
Artikkelen undersøker priskonkurransen på frukt og grønt mellom Kiwi, Rema 1000 og Extra. En pristest utført av TV 2 hjelper deg viser at Kiwi er billigst, særlig med sin Kiwi Pluss-bonus. Eksperter som «Gjerrigknarken» kritiserer bonusordningene for å være kompliserte og forvirrende for kundene, og mener de er utspekulerte måter å øke lojalitet og omsetning på. Forbrukerrådet er også skeptisk. Dagligvarekjedene forsvarer ordningene med at kundene setter pris på dem, og at salget av frukt og grønt har økt betraktelig.
1 måned siden
Extra har meldt seg på i påskens priskrig ved å halvere prisene på «Alltid 8»-konseptet, som omfatter frukt og grønt. Dette gjøres for å feire en økning i salget etter at de nye kostrådene ble innført. Forbrukerrådet påpeker at de mange kampanjene og bonusordningene gjør det vanskelig for forbrukerne å navigere. Coop understreker at de ønsker å gjøre det enkelt for kundene, men erkjenner at det totale antallet tilbudskonsepter kan være uoversiktlige. En studie fra Norges Handelshøyskole viser at informerte kunder betaler mindre i butikken, og at de som er medlem i flere lojalitetsprogrammer er mest prissensitive.
20 dager siden
Kiwi er billigere enn Rema 1000 på flere påskevarer, ifølge en pristest utført av Nettavisen. Testen viser at Kiwi i snitt er 30 prosent billigere på seks identiske produkter fra Nidar og Freia. For å unngå tomme hyller har Kiwi innført rasjonering på populære varer, begrenset til tre av samme vare per kunde. Kiwi melder om stor kundevekst som følge av priskrigen. Rema 1000 har foreløpig ikke kommentert prisforskjellene. Prisene kan endre seg i løpet av dagen, men er fortsatt høyere enn fjorårets nivå.