Telenor er ilagt et gebyr på 50 millioner kroner av Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) etter problemer med nødnummertjenesten høsten 2024. Ved fire anledninger opplevde folk vanskeligheter med å nå nødetatene.
Nkom foreslår at flere leverandører enn Telenor bør tilby nødnummertjenester. Telenor beklager hendelsene, tar Nkoms rapport på alvor og lover å iverksette tiltak for å hindre at lignende hendelser skjer igjen.
Selskapet må utarbeide en handlingsplan innen 1. juni som skal godkjennes av Nkom.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
Nettavisen
3 måneder siden
VG
3 måneder siden
NRK
3 måneder siden
e24
6 måneder siden
NRK
1 måned siden
TV2
1 måned siden
Nettavisen
1 måned siden
VG
2 måneder siden
Dagbladet
1 måned siden
Nettavisen
1 måned siden
NRK
3 måneder siden
Nettavisen
4 måneder siden
Nettavisen
4 måneder siden
VG
3 måneder siden
Nettavisen