

Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) har varslet Telenor om et gebyr på 50 millioner kroner etter at flere opplevde problemer med å nå nødnumrene høsten 2024. Nkom kritiserer Telenor for manglende risiko- og sikkerhetsvurderinger, samt fravær av tilstrekkelige reserveløsninger, og har dokumentert 22 overtredelser av ekomloven. Som en løsning foreslår Nkom at flere leverandører enn bare Telenor bør tilby nødnummertjenester.
Telenor beklager situasjonen og forsikrer at de tar Nkoms tilsynsrapport alvorlig. Selskapet er pålagt å utarbeide en handlingsplan innen 1.
juni, som må godkjennes av Nkom. Problemene medførte at folk fire ganger i høst opplevde begrenset eller ingen mulighet til å kontakte nødetatene.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
TV2
3 måneder siden
VG
3 måneder siden
e24
3 måneder siden
NRK
6 måneder siden
NRK
1 måned siden
TV2
1 måned siden
Nettavisen
1 måned siden
VG
1 måned siden
NRK
5 måneder siden
TV2
2 måneder siden
Dagbladet
3 måneder siden
Nettavisen
4 måneder siden
Nettavisen
4 måneder siden
VG
2 måneder siden
Nettavisen